PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 8 | 36--39
Tytuł artykułu

Wykorzystanie teorii jakości atrakcyjnej a problem zaufania

Autorzy
Warianty tytułu
The Application of the Theory of Attractive Quality and the Problem of Trust
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem artykułu będzie określenie zagrożeń związanych z utrzymaniem zaufania podczas wykorzystywania teorii atrakcyjnej jakości. Autor dokona przeglądu różnych (również nowatorskich) sposobów zastosowania tej teorii, wskaże na liczne jej ograniczenia i bariery, zidentyfikuje podstawowe problemy związane z kształtowaniem i utrzymaniem zaufania do organizacji. (fragment tekstu)
EN
The paper presents new possibilities of applying the theory of attractive quality. The author discusses traditional obstacles to the application of the theory and risks related to the maintenance of trust in an organization and its products. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
36--39
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • [1] BA S., PAVLOU P.A., Evidence of the Effect of Trust Building Technology in Electronic Market: Price Premiums and Buyer Behavior, "MIS Quarterly" 2002, vol. 26, no. 3.
  • [2] DALE B.G., LASCELLES D.M., Total Quality Management Adoption: Revisiting the Levels, "TQM Magazine" 1997, vol. 9, no. 6.
  • [3] DERVITSIOTIS K.N., A Framework for the Assessment of an Organisation's Innovation Excellence, "Total Quality Management & Business Excellence" 2010, vol. 21, no. 9.
  • [4] GARBARINO E., LEE O.F., Dynamic Pricing in Internet Retail: Effects on Consumer Trust, "Psychology & Marketing" 2003, vol. 20, no. 6.
  • [5] ISHIKAWA K., Introduction to Quality Control, 3A Corporation, Tokyo 1990.
  • [6] HŐGSTRŐM C., The Theory of Attractive Quality and Experience Offerings, "TQM Journal" 2011, vol. 23, no. 2.
  • [7] LIANG-HUNG L" IUAN-YUAN L" Product Quality as a Determinant of Product Innovation: an Empirical Analysis of the Global Automotive Industry, "Total Quality Management & Business Excellence" 2007, vol. 17, no. 2.
  • [8] KONDO Y., Attractive Quality: Its Importance and the Points of Remark, "Total Quality Management" 2000, vol. 11, no. 4/5/6.
  • [9] KANO N., SERAKU N., TAKAHASHI F. TSUJI S., Attractive Quality and Must-be Quality, "Journal of Japanese Society for Quality Control" 1984, no. 14.
  • [10] KANO N., Attractive Quality and Must-be Quality, "Quality" 1984, vol. 14, no. 2.
  • [11] LILIA J., WIKLUND H" Obstacles to the Creation of Attractive Quality, "TQM Magazine" 2006, vol. 18, no. 1.
  • [12] LILJA J., WIKLUND H" A Two-Dimensional Perspective on Attractive Quality, "Total Quality Management & Business Excellence" 2007, vol. 18, no. 6.
  • [13] LOFGREN M., WITELL L., Two Decades of Using Kano's Theory of Attractive Quality: a Literature Review, "Quality Management Journal" 2008, vol. 15, no. 1.
  • [14] LOFGREN M., WITELL L., GUSTAFSSON A., Kano's Theory of Attractive Quality and Life Cycles of Quality Attributes, "TQM Journal" 2011, vol. 23, no. 2.
  • [15] NILSSON-WITELL L., FUNDIN A., Dynamics of Service Attributes: a Test of Kano's Theory of Attractive Quality, "International Journal of Service Industry Management" 2005, vol. 16, no. 2.
  • [16] ORTH U.R., CAMPAN D, MALKEWITZ K., Formation of Consumer Price Expectation Based on Package Design: Attractive Quality Routs, "Journal of Marketing Theory & Practice" 2010, vol. 18, no. 1.
  • [17] WEN JAN J., SU-FAN L., YUAN-CHEN T., Effects of Service Quality and Shared Value on Trust and Commitment: an Empirical Study of 3cs Product Customers in Taiwan, "International Journal of Business Studies" 2007, vol. 15, no. 2.
  • [18] WITELL L., LOFGREN M., GUSTAFSSON A., Identifying Ideas of Attractive Quality in the Innovation Process, "TQM Journal" 2011, vol. 23, no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.