PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 43, t. 1 | 413--420
Tytuł artykułu

Proces konsolidacji polskiego sektora okrętowego

Autorzy
Warianty tytułu
Consolidation Process of Polish Shipyards' Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwsze próby konsolidacji krajowego sektora okrętowego były podejmowane już na początku lat 90. W artykule zaprezentowano przebieg tego procesu oraz wskazano podstawowe przyczyny, które spowodowały, iż trwa on tak długo. Konsolidacja sektora okrętowego jest o tyle istotna, że może przynieść poprawę efektywności działania funkcjonujących w nim podmiotów gospodarczych. Z punktu widzenia trudnej sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się światowe, w tym przede wszystkim europejskie budownictwo okrętowe, efektywność działania jest bowiem jednym z ważniejszych czynników, które mogą zadecydować o ich przetrwaniu. (fragment tekstu)
EN
First attempts at consolidating national shipyards' sector were undertaken at the very beginning of 90'. Article presents course of the process and also shows main reasons that madę it last so long. Consolidating shipyards' sector is so important because it pos-sibly allows increasing efficiency of the economic entities functioning inside it. From the point of view of difficult situation, that world wide, especially European, shipyard industry is to be, efficiency of working is one of the most important factors that may decide about their surviving. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Koncepcja przekształceń strukturalno-własnościowych w sektorze morskich stoczni produkcyjnych, Business Management & Finance S.A., lipiec 1997, załącznik 2, s. 53 maszynopisu.
  • S. SKRZYPIŃSKI: Przemyśl okrętowy w w latach 90. w: J. DUDZIAK, P. KUCIEWICZ, J. LITWIN, S. SKRZYPIŃSKI, H. SPIGARSKI: Polski przemysł okrętowy 1945-2000, wydanie I, Okrętownictwo i Żegluga Sp. z o.o., Gdańsk 2000, s. 162-163.
  • A. HORN: Na horyzoncie - holdingi okrętowe, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 1994, nr 8, s. 2.
  • P. Kuciewicz: Holding bliżej?, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 1996, nr 5, s, 2
  • P. KUCIEWICZ: Rok 1999 w gospodarce morskiej, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2000, nr 1, s. 4-5.
  • K. PIOTROWSKI, W. SOBECKI: Stocznia Szczecińska Szczecińska W latach 1948-1998, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 1998, nr 6, s. 20.
  • Sprawozdanie Zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A. z działalności holdingu za rok 1999 w: Stocznia Szczecińska Porta Holding S.A. Skonsolidowany Raport Roczny 1999, Szczecin, październik 2000, s. 8-9
  • K. KRUKOWSKI: Zintegrowane systemy zarządzania w Stoczni Szczecińskiej S.A.., "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2000, nr 6, s. 27.
  • K. KACZOR: Stocznia Szczecińska Porta Holding S.A. Porta Petrol rusza, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2001, nr 3, s. 11.
  • S. LEWANDOWSKI: Statki na "Wulkanie", "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2000, nr 11, s. 6.
  • G. MILEWSKA: Polskie stocznie po wyjściu z wirażu, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 1999, nr 2, s. 4.
  • Nietrafione decyzje i silna złotówka, "Rzeczpospolita" z dn. 14.05.2002 г., nr 111, s. A3.
  • Protestujący: żądamy pomocy państwa, "Rzeczpospolita" z dn. 14.05.2002 г., nr 111, s. A3.
  • M. STANKIEWICZ: Stoczniowcy żądają pomocy państwa, "Rzeczpospolita" z dn. 14.05.2002 г., nr 111, s. Al.
  • Pretensje do banków, rządu i prezydenta, "Rzeczpospolita" z dn. 21.06.2002 r., nr 143, s. B3.
  • A. MACIEJEWSKI: Banki będę ostrożniejsze, "Rzeczpospolita" z dn. 21.06.2002 г., nr 143, s. B
  • A. MACIEJEWSKI, S. KARPIŃSKI: Prośba o umorzenie bez uzasadnienia, "Rzeczpospolita" z dn. 21.06.2002 г., nr 143, s. B2
  • M. STANKIEWICZ: Wołanie o pomoc, "Rzeczpospolita" z dn. 5.03.2002 г., nr 54, s. B3
  • Pod groźbą protestów, "Rzeczpospolita" z dn. 14.06.2002 r" nr 137, s. Al
  • A. MACIEJEWSKI: Bankructwo coraz bardziej prawdopodobne, "Rzeczpospolita" z dn. 14.06.2002 r., nr 137, s. B1
  • W. GRZEGORCZYK: Pożyczą, ale nie w ciemno, "Rzeczpospolita" z dn. 25-26,05.2002 r., nr 120, s. B4
  • J. PIECHOTA: Rząd stoczni pomóc nie może, http://wiadomosci.wp.pl
  • H. SPIGARSKI: Napięta i dramatyczna lekcja, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2002, nr 4-5, s. 2
  • S. LEWANDOWSKI: Czy nastąpi efekt domina?, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2002, nr 6, s. 8-9
  • Szczecin: rok Nowej, http://ww2.tvp.p1/tvppl/ww2.tvp.pl./tvppl/126,2003073150648. strona.
  • G. MILEWSKA: Jak roztrzaskać holding i unicestwić stocznię, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2003, nr 3-4, s. 23-27.
  • Stocznia Szczecińska Nowa, "Namiary na Morze i Handel" 2002, nr 13(588), http://www.promare.com.pl/2002/13/stocznia.html.
  • Stocznia Gdynia S.A.: Aktualna sytuacja, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2003, nr 5-6, s. 11.
  • H. SPIGARSKI: O ważnych sprawach branży t Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Forum Okrętowego, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2003, nr 5-6, s. 8-9
  • G, MILEWSKA: Krajobraz po upadku, "Budownictwo Okrętowe i Gospodarka Morska" 2002, nr 7-8, s. 7-9.
  • Konsolidacja przemysłu stoczniowego, "Gazeta Wyborcza" z dn. 06.02.2003 r. i z dn. 23.11.2003 r.
  • M. JUREK: Konsolidacja jako etap restrukturyzacji przedsiębiorstw na przykładzie sektora stoczniowego, maszynopis referatu przygotowanego na konferencję nt, "Efektywność źródłem bogactwa narodów" organizowaną przez Katedrę Analizy i Diagnostyki Ekonomicznej AE we Wrociawiu, http://www.ae.wroc. pl/konferencje/index.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.