Warianty tytułu
Positioning as the Tool of Local Administration
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania przez gminy doświadczeń przedsiębiorstw w zakresie analizy konkurencyjnej i pozycjonowania. Proponuje się wykorzystanie spektrum przestrzeni - narzędzia bazującego na koncepcji profilu semantycznego. Spektrum pozwala w sposób graficzny i matematyczny przedstawić potencjał gminy i jego wykorzystanie. Pozwala odnieść go do potencjału dowolnie wybranych gmin lub grupy gmin. W efekcie umożliwia świadome kreowanie swojego wizerunku, poprzez rozwój określonych, wybranych w drodze analizy pozycji konkurencyjnej obszarów. (fragment tekstu)
Experience from the marketing business management is being exploited in local government. The tools of strategic analysis and promotion are being used universally. But the tools of positioning are used in a very narrow scope. Meanwhile it seems that in the context of bigger and bigger diversity of the offer of communes and the intensifying competition between them, these tools should turn out to be particularly useful. They propose exploiting the space spectrum. This instrument was drawn up on the basis of a semantic profile - the concept exploited in marketing management. The space spectrum can find application in the analysis of competitive position of the commune, constructing concept of development or creating their image. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
126--154
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Crawford, F., Mathews, R., 2001, The Myth of Excellence: Why Great Companies Never Try to Be the Best AT Everything, Crown Bussiness, New York.
- Domański, T., 1997, Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne, w: T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich - Uniwersytet Łódzki, Łódź.
- Frankowski, Z., 2001, Marketing w zarządzaniu gminą, Człowiek i środowisko nr 2.
- Garbarski, L., 2001, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa.
- Gołębiowski, J. (red.), 2003, Marketing na rynku instytucjonalnym, PWE, Warszawa.
- Hooley, G.J., Saunders, J.A., Piercy, N.F., 1998, Marketing Strategy and Competitive Positioning, Prentice Hall.
- Kotler, P., 2000, Marketing Mangement, The Millenium Edition, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
- Kotler, P., 2004, Marketing od A do Z, Pilskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Kurtz, D.L., Clow, K.E., 1998, Services Marketing, John Wiley & Sons.
- Styś, A. (red.), 1996, Marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Markowski, T., 1999, Zarządzanie rozwojem miast, PWN, Warszawa.
- Marks, M., 2002, Typy działań promocyjnych podejmowanych w gminach wiejskich, w: T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Studia KPZK, t. CXII, Polska Akademia Nauk Warszawa.
- Mazur, J., 2002, Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, Warszawa.
- Mazur, J., 2001, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa.
- Mazurek-Łopacińska, K., 2002, Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
- Payne, A., 1993, The Essence of Services Marketing, New York.
- Ries, A., Trout, J., 1982, Positioning: The Battle for Your Mind. Warner Books, New York.
- Szromnik, A., 1997, Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, w: T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich - Uniwersytet Łódzki, Łódź.
- Treacy, M., Wiersema, F., 1994, The Discipline of Market Leaders, Addison-Wesley, Reading, Mass.
- Waniowski, P., 2003, Strategie cenowe, PWN, Warszwa.
- Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., 1996, Services Marketing, McGraw-Hill.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219877