PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 4 | nr 1 | 5--18
Tytuł artykułu

The role of the public sector in developing tourism product strategies for tourism destinations

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Tourism product is an amalgam of goods and services purchased by tourists at their place of residence, while travelling, and at their target destination. A tourism destination is where the bulk of tourism and hospitality businesses are based, entities whose work determines perceptions of the tourism product quality. The quality of an overall offering depends on the quality of the package design and its agreement with customer expectations. In the areas where tourism potential (natural and anthropogenic values) is not utilised, the prime issue is the quality of the design, and that calls for a tourism strategy development. The paper attempts to justify the thesis that the prime role in this strategy development is played by public sector entities, both at the stage of identifying tourism destinations and their products, and in the process of developing those products. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Altkorn J. (1995), Marketing w turystyce, PWN.
  • Bednarska M., Gołembski G., Wojtasiewicz L. (1998), Podstawy regionalnego marketingu dla inwestorów, Problemy Turystyki.
  • Domański R. (1998), Geografia ekonomiczna, PWN.
  • Gaworecki W. W. (2003), Turystyka, PWE.
  • Gołembski G. (2000a), Culture and the Development of New Tourism Products in Poland, Publication of AIEST.
  • Gołembski G. (2000b), Destination Marketing for Investors in Tourism Destination Marketing, Dublin.
  • Gołembski G. (1999), Integrated Quality Management - Kształtowanie jakości produktu turystycznego w regionie, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny.
  • Gołembski G., Kuczyński J. (2000), Rozwój inwestycji proturystycznych na szczeblu regionu, Forum Dyskusyjne Tour Salon, MTP, AE, Poznań.
  • Heene A. (1997), The Nature of Strategic Planning, Long Ranga Planning, vol. 30.
  • Hollonders M., Molle W. (1999), Creating the Conditions for Improved Cohesion in an enlarged EU, in: The Competitiveness of Regions in the Polish and European Perspective, PWN, ed. R. Domański.
  • Keller P. (2003), Managing Change: the Public-private Partnerships a Key Factor of Success for a Sustainable Development in Tourism.
  • Kociszewski K. (2003), Przewidywane społeczno-gospodarcze skutki realizacji programów rozwoju obszarów wiejskich w Polsce, w: Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej, Wroclaw.
  • Kompendium wiedzy o turystyce (2002), red. G. Gołembski, PWN.
  • Kurek W. (2003), Wybrane problemy badawcze geografii turyzmu, w: Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce, red. G. Gołembski, PWN.
  • Makro i mikroekonomia - podstawowe problemy (1998), red. S. Marciniak, PWN.
  • Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym (2002), red. G. Gołembski.
  • Muhlemann A. P., Oakland J. S., Lockyer K. G. (2001), Zarządzanie - produkcja i usługi, PWN.
  • O'Regan M. (2000), The Use of Image in Tourism Destination Marketing, in: Tourism Destination Marketing, Dublin.
  • Regionalne aspekty rozwoju turystyki (1999), red. G. Gołembski, PWN.
  • Ritchie B., Crouchh G. J. (1997), Quality, Price and the Tourism Expensive, AIEST, St. Gallen.
  • Strategie zarządzania firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość (1995), PWE, Warszawa.
  • Towards Quality Rural Tourism (1999), European Commission, Brussel.
  • Van Looy B., Van Dierdonck R., Gemmel P. (1998), Services Management, An Integrated Approach.
  • Waiermair K. (1997), On the Concepts and Definition of Quality in Tourism, AIEST, St. Gallen.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.