PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 3 | 31--36
Tytuł artykułu

Dlaczego seniorzy stanowią wyzwanie dla marketingu?

Autorzy
Warianty tytułu
Why Are Seniors a Challenge for Marketing?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Segment seniorów jest silnie zróżnicowany wewnętrznie, nadal część konsumentów w starszym wieku odpowiada wizerunkowi stereotypowego staruszka, który w żaden sposób nie stanowi atrakcyjnego obiektu działań dla specjalistów ds. marketingu. Jednak coraz więcej przedstawicieli pokolenia 55+ posiada cechy nowych seniorów - konsumentów, o których należy zawalczyć już teraz. Opracowanie odpowiedniej koncepcji senior marketing-mix to duże wyzwanie dla marketingu, ale perspektywa korzyści z realizacji tego ambitnego celu powinna zachęcać do poważnego potraktowania omawianej grupy docelowej. Celem artykułu jest przybliżenie obrazu współczesnego seniora oraz wskazanie konkretnych rozwiązań marketingowych warunkujących skuteczną obsługę segmentu. (abstrakt oryginalny)
EN
Seniors segment is highly diversified, still some older consumers correspond to the stereotypical image of senior who is not an attractive object for marketers. However, more and more of the 55+ generation has the characteristics of the new seniors. These are the customers, whose attention and money will became soon an object of strong competition among majority of companies. Developing an appropriate senior marketing - mix is a big challenge for marketers, but the prospect of the benefits of achieving this ambitious goal should encourage to seriously target this group. The goal of the article is to present an image of modern senior and identify particular solutions which determine the effective operation of this segment. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • R. Kozielski, Nadciąga "silver tsunami", "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
  • M. Kołodziejska, Obiecujący rynek, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
  • Prognoza ludności na lata 2008-2035, GUS, Warszawa 2009.
  • E. Sieńkowska, Piękna dojrzałość, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
  • M. Bombol, T. Słaby, Konsument 55+ wyzwaniem dla rynku, SGH, Warszawa 2011, s. 103-119.
  • M. Dąbrowska, T. Rey, Kosztowne ignorowanie segmentu 55+, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 5.
  • Sytuacja gospodarstw domowych w 2009 r. w świetle wyników badań budżetów gospodarstw domowych, GUS, Warszawa 2012.
  • A. Legoń, 60+ w Internecie, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
  • Korzystanie z Internetu, CBOS, Warszawa 2012.
  • Badanie postaw Polaków powyżej 60. roku życia wobec obrotu bezgotówkowego - raport z badań, NBP, Warszawa 2012.
  • M. Synoradzka, Czego pragną kobiety dojrzałe? "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
  • A. Olejniczuk-Merta, Kult młodości - moda czy długofalowa zmiana stylu życia, "Marketing i Rynek" 2012, nr 8.
  • J. Hartman, Rynek senioralny - kraina łagodności, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221039

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.