PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 3 | 25--30
Tytuł artykułu

Integracja sieci detalicznej z e-commerce w branży spożywczej : uwarunkowania i synergiczne korzyści

Warianty tytułu
The Retail Commercial Network Integration with E-Commerce in the Food Industry - Conditionings and Synergetic Advantages
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz więcej sieci detalicznych w branży spożywczej decyduje się na rozszerzenie dystrybucji o kanał elektroniczny, upatrując w tym szansy na osiąganie efektów synergicznych. Celem artykułu jest wskazanie, w jaki sposób integracja sieci detalicznej z kanałem e-commerce w obszarze działań logistyczno-marketingowych, systemu informatycznego oraz infrastruktury może przyczynić się do osiągania tych efektów, tworzyć nową wartość dla konsumentów i tym samym podnosić konkurencyjność sieci. (abstrakt oryginalny)
EN
There has been a common practice recently, that food retailers decide to go online, in order to achieve synergy. The aim of this paper is to demonstrate advantages of integrating traditional food retail chains with e-commerce channel, forming so called "e-groceries". The synergistic effects are observed in many areas of integration, such as logistics, marketing, technological infrastructure, etc. This paper explains how these effects can result in creating new value for customers, which leads directly to the higher competitiveness of the integrated chains. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • K. Bartnik-Kura, Branża spożywcza zarzuca sieci... w sieci, czyli e-delikatesy w natarciu, 2012, ekomercyjnie.pl
  • J. Pieńczykowska, Boom na żywność z sieci: Rosną obroty e-delikatesów, 2010, www.polskatimes.pl
  • M. Kosicka-Gębska, A. Tul-Krzyszczuk, J. Gębski, Handel detaliczny żywnością w Polsce, SGGW, Warszawa 2011, s. 167.
  • C. Steinfield, Understanding Click and Mortar e-Commerce Approaches. A Conceptual Framework and Research Agenda, "Journal of Interactive Advertising" 2002, No. 2.
  • K. Rosen, A. Howard, E-retail: Gold Rush Or Fool's Gold? "California Management Review" 2000, Vol. 42.
  • J.R. Otto, Q.B. Chung, A Framework for Cyber-enhanced Retailing: Integrating e-Commerce Retailing with Brick-and-mortar Retailing, "Electronic Markets" 2000, No. 10.
  • D. Andreini, Multi-Channel Integration Strategies and Environmental Aspects. A Conceptual Framework in Retailing, 8th Global Conference on Business & Economics, 2008, s. 1-25.
  • K. Zhu, K.L. Kraemer, V. Gurbaxani, S. Xu, Migration to Open-Standard Interorganizational Systems. Network Effects, Switching Costs, and Path Dependency, "MIS Quarterly" 2006, Special Issue.
  • M.R. Ward, Will Online Shopping Compete More with Traditional Retailing or Catalog Shopping? "Netnomics" 2004, No. 3, www.baltzer.nl/joumalhome.htm/1385-9587
  • N. Smith, The Internet Economy in Europe - From Revolution to Evolution, VP Gartner Consulting 2000, 2008, s. 16.
  • D. Bruno, J. Gonzalez-Feliu, French e-Grocery Models. A Comparison of Deliveries Performances, Colloquium on European Retail Research, Paris 2012.
  • N. Kornum, M. Bjerre, Grocery E-commerce. Consumer Behaviour and Business Strategies, Edward Elgar Publishing 2005, s. 162.
  • M. Górecki, Jak wygląda rynek internetowych sklepów spożywczych w Polsce i na świecie? 2011, ekomercyjnie.pl
  • L. Sulikowska, Alma Market: spółka stawia na sprzedaż online, 2012, retailnet.pl
  • bankier.pl, 2011.
  • H. Laskowska, MCI inwestuje we Frisco.pl, 2012, e-biznes.pl
  • dlahandlu.pl (Konkurenci się dogadali. Frisco zastąpi Bomi w roli dostawcy A.pl, 6.08.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.