PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 16 Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej |
Tytuł artykułu

Analiza i projektowanie systemów informacyjnych na uczelniach ekonomicznych : strukturalnie czy obiektowo?

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie dla potrzeb analizy i projektowania systemów informacyjnych wykorzystywane są dwie grupy metod modelowania systemów: strukturalne i obiektowe. Pierwsze z nich są obecne w zastosowaniach już od lat siedemdziesiątych XX wieku. Metody obiektowe pojawiły się niedawno, lecz zyskują coraz większą popularność. Nie ma jednoznacznych odpowiedzi, czy metody te rzeczywiście są lepsze od metod strukturalnych, czy ich stosowanie nie jest uzależnione od obszaru zastosowań, i czy ich popularność nie jest efektem "mody", jaka często towarzyszy nowym rozwiązaniom w zakresie informatyki. Artykuł koncentruje się na próbie odpowiedzi, która z tych metod jest nauczana na zajęciach z analizy i projektowania systemów na uczelniach ekonomicznych kształcących w zakresie informatyki gospodarczej (ekonomicznej). (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, there are two popular information systems modeling methods: structural and object-oriented. Structural methods have been widely used since seventies, whereas recently object-oriented methods have attracted more attention. The paper analyses which methods are taught at the courses of information systems analysis and design. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Computing Curricula 2001. Computer Science. Final Report, The Joint Task Force on Compu-ting Curricula, IEEE Computer Society, Association for Computing Machinery 2001, http:// acm.org/education/curric_vols/cc2001.pdf
  • Dyczkowski M., Skwarnik M., Prezentacja programów kształcenia w uczelniach krajowych, w: Doskonalenie kształcenia informatycznego na kierunku Informatyka i Ekonometria na wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Część 1: Identyfikacja kształcenia w obszarze informatyki, Praca badawcza wykonana pod kierunkiem prof. zw. dr hab. A. Nowickiego, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 46-66.
  • Dyczkowski M. Wojtowicz R., Koncepcja prowadzenia zajęć laboratoryjnych dla studentów kierunków nieinformatycznych na przykładzie przedmiotu informatyka ekonomiczna, w: Dydaktyka informatyki ekonomicznej - kształcenie dla społeczeństwa informacyjnego, red. A. Nowicki, W. Olejniczak, Materiały Konferencyjne Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2003, s. 133-138.
  • Gorgone J.T. Davis G.B. Valacich J.S. Topi H. Feinstein D.L. Longenecker H.E. Jr, IS 2002. Model Curriculum and Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Information Systems, Association for Computing Machinery (ACM), Association for Information Systems (AIS), Association of Information Technology Professionals (AITP) 2002, http://www.acm. org/education/is2002.pdf
  • Gorgone J.T. Gray P. Feinstein D.L. Kasper G.M. Luftman J.N. Stohr E.A. Valacich J.S. Wigand R.T., MSIS 2000. Model Curriculum and Guidelines for Graduate Degree Programs in Information Systems, Association for Computing Machinery (ACM), Association for Informa¬tion Systems (AIS) 1999, http://cis.bentley.edu/isa/pages/documents/msis2000jan00.pdf
  • Kamiński A. Polak P. Wieczorkowski J., Podejście procesowe we wdrażaniu SIZ - narzędzia modelowania procesów biznesowych, w: Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 1081, Wrocław 2005, s. 278-287.
  • Kobyliński A., Porównanie programu nauczania informatyki gospodarczej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie z modelowym curriculum IS 2002, w: Informatyka ekonomiczna. Przegląd naukowo-dydaktyczny, red. J. Goliński, D. Jelonek, A. Nowicki, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 1027, Wrocław 2004, s. 270-279.
  • Polak P. Polak D. Rokicka-Broniatowska A., Koncepcja ćwiczeń z informatyki gospodarczej dla studentów uczelni ekonomicznej - doświadczenia SGH, w: Informatyka ekonomiczna. Przegląd naukowo-dydaktyczny, red. J. Goliński, D. Jelonek, A. Nowicki, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 1027, Wrocław 2004, s. 253-259.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 czerwca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia, DzU z 2003 r., nr 144, poz. 1401.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia, DzU z 2002 r., nr 116, poz. 1004.
  • Wieczorkowski J. Polak P. Kamiński A., Podejście procesowe we wdrażaniu SIZ - narzędzia wsparcia metodyk, w: Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, "Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu" nr 1081, Wrocław 2005, s. 314-323.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221715

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.