PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 1 | 77--89
Tytuł artykułu

Wykorzystanie strategii wojennej w biznesie

Autorzy
Warianty tytułu
Applying the War Strategy in Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest pokazanie związków pomiędzy wojną a strategią biznesową oraz omówienie tych elementów strategii wojennej, które mogą być przydatne w biznesie. Wyjaśniono pojęcie wojny i opisano jej rodzaje. Następnie zdefiniowano zasady stuki wojennej. Analiza tych zasad umożliwiła wyróżnienie 12 elementów strategii wojennej. Szczególnym elementem jest odwet ze strony przeciwnika. Jego uwzględnienie w strategii wojennej wymaga zastosowania wywiadowczych metod zbierania informacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is focused on relations among leading a war and business strategy. Author also points elements of war strategy, which can be useful in business process. Nature of war was explained and also its types. After that the rules and 12 elements were discussed in general. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • ALTMANN H.CH., Strategie Sukcesu, Business Press, Warszawa 1997.
  • BŁASZCZAK A., MICHALSKI A., Musicie być wydajni, Rzeczpospolita 2005 nr 9, z dnia 12.01.2005 r.
  • BÓGDAL-BRZEZIŃSKA A., GAWRYCKI M.F., Cyberterroryzm i problemy bezpieczeństwa informacyjnego we współczesnym świecie, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, Warszawa 2003.
  • CLAUSE WITZ C, O wojnie, Wydawnictwo MON, Warszawa 1958.
  • CLEMONS E.K, SANTAMARIA J.A., Wojna manewrowa, Harvard Business Review Polska, 2003, nr 6.
  • DENNING D.E., Wojna informacyjna i bezpieczeństwo informacji, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002.
  • GHYCZY T, OETINGER B, BASSFORD CH., Clausewitz o strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • HAMMEL G., PRAHALAD C.K., Przewaga konkurencyjna jutra. Strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  • KARLOF B., Strategia biznesu. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1992.
  • KAWASAKI G., Jak doprowadzić konkurencję do szaleństwa, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
  • KOTLER PH., Marketing. Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebether i Ska, Warszawa 1984.
  • KRAUSE D.G., Sztuka wojny w biznesie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.
  • KRUSZEWSKA M., Strategia zwycięzcy, Harvard Business Review Polska, 2004, nr 9.
  • KWIECIŃSKI M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • LEVISON C, Marketing partyzancki, PWE, Warszawa 1998.
  • LEVISON J.C., RUBIN CH., Marketing partyzancki on-line, PWE, Warszawa 1998.
  • LUTTWAK E., Turbokapitalizm. Zwycięzcy i przegrani światowej gospodarki, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław, 2000.
  • Mała Encyklopedia Wojskowa, tom 3, MON, Warszawa 1971.
  • PORZUCZEK Z., Marketing i walka, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2000.
  • RATTRAY G.J., Wojna strategiczna w cyberprzestrzeni, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
  • SKIBIŃSKI F., Rozważania o sztuce wojennej, Wojskowy Instytut Historyczny, Warszawa 1972.
  • OBLÓJ K, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwalej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 1998.
  • ORZECHOWSKI J., Dowodzenie i sztaby, MON, Warszawa 1974.
  • ORZECHOWSKI J., Dowodzenie i sztaby. Od schyłku XIX wieku do końca pierwszej wojny światowej, MON, Warszawa 1975.
  • SUN TSU, SUN PIN, Sztuka wojny, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.
  • SWIDA A., Wykorzystanie benchmarkingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, praca doktorska, Instytut Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, maszynopis powielony, Wrocław 2001.
  • Zarządzanie strategiczne - systemowa koncepcja biznesu, praca zbiorowa pod red. M. Moszkowicza, PWE, Warszawa 2005 (w druku).
  • Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, pod red. R. Borowieckiego i M. Kwiecińskiego, WNT, Warszawa 2001.
  • System informacji strategicznej. Wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Difin, Warszawa 2001.
  • YOURDON E., Wojna na bity. Wpływ wydarzeń z 11 września na technikę informacyjną, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.