PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 1 | 91--98
Tytuł artykułu

Strategia planistyczna jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Planning Strategy as Factor of Competitiveness of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zawarto krótką charakterystykę podejścia planistycznego do zarządzania strategicznego oraz zagadnień związanych z konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Następnie autor postawił tezę, że podejście planistyczne może stać się czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw -dokonując jednoczesnej neutralizacji wad opisywanego podejścia i zastosowania tego jego narzędzi analityczno-planistycznych (jako informacyjnej bazy do formułowania strategii), dzięki którym można ograniczać niepewność działania i minimalizować ryzyko. (abstrakt oryginalny)
EN
This article is considered some short characteristic planning strategy to strategic management and some questions related with competitiveness of enterprise. Planning strategy is result of decision of management (based on methodical and well-ordered analytic-planned process). Author has put thesis next that planning strategy can become factor of competitiveness of enterprises - simultaneous neutralization of defect of describe approach performing and employment of these its planning instruments analytically (as information bases for formulating strategy). It is possible to limit uncertainty of operation due to instruments and minimize risk. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • VON GHYCZY T., VON OETINGER B., BASSFORD CH., Clausewitz o strategii, The Strategy Institute of the Boston Consulting Group, PWE, Warszawa 2002, 93-94.
  • GLIŃSKI B., KUC B.R., SZCZEPANKOWSKI P., Zarządzanie strategiczne. Geneza, rozwój, priorytety, Wyd. KEY TEXT, Warszawa 1996, 101-103.
  • GOŁĘBIOWSKI T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001, 31.
  • JAKUBÓW L., Istota i geneza zarządzania strategicznego w: Zarządzanie strategiczne, praca zbiorowa, wyd. 2, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998, 15.
  • KRAWIEC F., Strategiczne myślenie w firmie, Difin, Warszawa 2003, 21.
  • KREIKEBAUM H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 1996,33.
  • MARCHESNAY M., Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój, Poltext, Warszawa 1994, 17.
  • OBŁÓJ K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwalej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001,33, 38, 49.
  • PIERŚCIONEK Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2003, 24.
  • PORTER M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992, 63, 89.
  • STABRYŁA A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wyd. nauk. PWN, Warszawa-Kraków 2002,21-22.
  • SUPERNAT J., Zarządzanie strategiczne. Pojęcia i koncepcje, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 1998, 216.
  • URBANOWSKA-SOJKIN E., BANASZYK P., WITCZAK H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004, 74, 159, 275-276.
  • WHEELEN T., HUNGER D., Strategic Management and Business Policy, Addison-Wesley Reading, MASS, 1992, 45.
  • Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, STRATEGOR, PWE, Warszawa 1995, 25-26.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, (red.) R.Krupski, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003, 79.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.