PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2 | 15--18
Tytuł artykułu

Cele dotyczące jakości

Autorzy
Warianty tytułu
Quality Objectives Based on Experiences of Medical University in Wroclaw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001, kierownictwo organizacji, która wdraża system zarządzania jakością musi "zapewnić ustanowienie celów dotyczących jakości dla odpowiednich funkcji i szczebli w organizacji, łącznie z celami potrzebnymi do spełnienia wymagań dotyczących wyrobu. Cele dotyczące jakości powinny być mierzalne i spójne z polityką jakości". Jak wskazują wyniki badań, w praktyce wymaganie to realizowane jest w różny sposób. Różnice dotyczą m.in. ilości i rodzajów celów, a także rozwiązań w zakresie ich formułowania i dokumentowania. W niniejszym opracowaniu omówione zostaną rozwiązania związane z formułowaniem celów dotyczących jakości stosowane na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Uczelnia ta już od ponad 10 lat posiada certyfikowany system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9001. (fragment tekstu)
EN
According to the requirements of the ISO 9001 norm, top management of the organization implementing quality management system has to ensure that quality objectives, including those needed to meet requirements for the product, are established at relevant functions and levels within organization. The quality objectives shall be measurable and consistent with the quality policy. In practice the requirements is are achieved in different ways. Those differences concern among others the amount and kind of objectives as well as ways of formulating and documenting those objectives. The study describes solutions used in the process of formulating quality objectives at Medical University in Wroclaw. The university has a certified system of quality management consistent with ISO 9001 for over 10 years. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
15--18
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Borys T., Rogala P. red., Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2011, s. 132-138.
  • Księga jakości Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, marzec 2012 (materiał powielany).
  • PN-EN ISO 9001: System zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2009, s. 19.
  • Polityka jakości Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu (materiał powielony).
  • Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, materiały promocyjne UM we Wrocławiu.
  • Wawak T. red., Wyzwania zarządzania jakością w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego , Kraków 2011, s. 324.
  • www.umed.wroc.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222127

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.