PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2 | 32--37
Tytuł artykułu

EXHIBITIONqual jako narzędzie oceny jakości stoiska wystawienniczego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania pilotażowego służącego ocenie satysfakcji gości odwiedzających stoisko wystawiennicze jednego z największych producentów nawozów rolniczych w Polsce. Jako metodę badawczą wykorzystano Exhibitionqual, opartą na metodzie Servqual, opracowanej przez A. Parasuramana, V.A. Zeithaml i L. Berrego oraz oceniono wielkość luki piątej z modelu luk. W wyniku badań autorzy wskazali słabe punkty stoiska wystawienniczego, jakimi były: wybór miejsca na stoisko, sposób prezentacji produktu, estetyka i czytelność materiałów reklamowych, ogólny wygląd stoiska, wiedza osób obsługujących stoisko na temat aktualnych trendów w przemyśle nawozów, a także możliwość kontaktu z kierownictwem przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present the results of the pilot study to assess the satisfaction of the customers visiting the exhibition stand of the one of the biggest agricultural fertilizers producer in Poland. During the study as the research method EXHIBITIONqual was used, based on Servqual method, proposed by A. Parasuraman, V.A. Zeithaml and L. Berry and the fifth gap from the gap model was examined. As the result of the study, the authors pointed out the week points of the exhibition stand services, like: the place of the stand during the exhibition, the way of the product presentation, esthetics and clearness of the promotion leaflets given during the exhibition to the visitors, the general view of the stand, exhibition staff knowledge on current industry trends, as well as the possibility to talk with the company top management. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
32--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Buttle F., 1994, Servqual: Review, Critique, Research Agenda, "European Journal of Marketing", vol. 30, nr 1, s. 8-26.
  • Carman J.M., 1990, Consumer Perceptions of Service Quality: An Assessment of the SERVQUAL Dimensions, "Journal of Retailing", vol. 66, nr 1, s. 33-35.
  • Drab A., Marketing wystawienniczy, czyli jak odnieść sukces na targach, Rzeczpospolita Businessman Book, Business Press, Warszawa 1995, s. 14-15.
  • Grapentine T., 1999, The History and Future of Service Quality Assessment, "Marketing Research", vol. 10, nr 4, s. 5-22.
  • Hołownia K., 2012, Alfabet targów, "Farmer", nr 9, s. 10.
  • Ismail I., 2006, Service Quality, Client Satisfaction and Loyalty Towards Audit Firms: Perceptions of Malaysian Public Listed Companies, "Managerial Auditing Journal", vol. 21, nr 7, s. 738-756.
  • Jain S., Gupta G., 2004, Measuring Service Quality: Servqual vs. Servperv Scales, "Vikapla", vol. 29, nr 2, s. 26-28.
  • Karaszewski R., TQM - teoria i praktyka, Toruń 2001, s. 195.
  • Knutson B., Stevens P., Wullaert C., Patton M., 1991, Lodgserv: A Service Quality Index for the Lodging Industry, "Hospitality Research Journal", vol. 14, nr 7, s. 277-284.
  • Kotler Ph., Kotler o marketingu, Wyd. PSB, Kraków 1999, s. 565.
  • Krishna Naik C.N., Gantasala S.W., Gantasala V.P., 2010, Service Quality (Servqual) and its Effect on Customer Satisfaction in Retailing, "European Journal of Social Sciences", vol. 16, nr 2, s. 231-243.
  • Lewandowski R., 2008, Pomiar jakości usług medycznych z wykorzystaniem metody Servqual, "Problemy jakości", nr 9, s. 31-33.
  • Markovic S., 2004, Measuring Service Quality in the Hospitality Industry: An Attributive Approach, "Naše Gospodarstwo", vol. 50, nr 1-2, s. 27-33.
  • Markovic S., 2010, Measuring Perceived Service Quality Using Servqual, "Management", nr 3, s. 198-199.
  • Namkung J., Jang S., 2008, Are Highly Satisfied Restaurant Customers Really Different?, "International Journal of Contemporary Hospitality Management", vol. 20, nr 2, s. 142-155.
  • Osei M.J., Owusu D.E., Aidoo R., 2012, Assessing Farmers' Satisfaction of Agronomic Services Received in Ghana using the SERVQUAL Model - A Case Study of Kumasi Metropolis, "International Journal of Business and Social Science", vol. 3, nr 19, s. 51-60.
  • Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L., 1985, A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing", vol. 49, s. 42-49.
  • Piekarska H., Papaj T., 2009, Servqual w ocenie satysfakcji klienta w administracji podatkowej, "Problemy Jakości", nr 11, s. 27-28.
  • Russel M., 2005, Marketing Education: A Review of Service Quality Perceptions Among International Students, "International Journal of Contemporary Hospitality Management", vol. 17, nr 1, s. 65-77.
  • Siskind B., Marketing wystawienniczy, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer, Kraków 2006, s. 13, 70-74.
  • Stevens P., Knutson B., Patton M., 2004, Quality Improvement in the Greek and Kenyan Insurance Industries, "Archives of Economic History", vol. 16, nr 2, s. 93-116.
  • Tsoukatos E., Marwa S., Rand G.K., (2004), Quality improvement in the Greek and Kenyan insurance industries, "Archives of Economic History", 16 (2), s. 93-116.
  • Wiśniewska M., Malinowska M., Zarządzanie Jakością Żywności. Systemy. Koncepcje. Instrumenty, Diffin, Warszawa 2011, s. 281.
  • Wong Ooi Mei A., Dean A.M., White C.J., 1999, Analysing Service Quality in the Hospitality Industry, "Managing Service Quality", vol. 9, nr 2, s. 136-147.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.