PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 890 | 39--52
Tytuł artykułu

Kreowanie wartości dla klienta z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych

Warianty tytułu
Value Creation for Customers through New Information and Communication Technologies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Otoczenie współczesnych przedsiębiorstw wymaga posiadania przez nie wyjątkowych umiejętności dostosowania się do dynamicznych zmian. Jednym ze źródeł tych zmian jest ekspansja nowych technologii zarówno w firmach, jak i w życiu codziennym nabywców. Coraz bardziej rozbudowane systemy informacyjne, a w szczególności rozwój Internetu oraz telefonii komórkowej, istotnie zmieniają dotychczasowy sposób zachowania i funkcjonowania podmiotów na rynku. Powszechnie podkreśla się korzyści, jakie dzięki temu osiągają użytkownicy - w postaci zwiększenia wygody i komfortu po stronie nabywców oraz szybkości i usprawnienia działań po stronie firm. Wyniki badań wskazują, że stopień digitalizacji oferty różnicuje oczekiwania partnerów, a w konsekwencji także rolę nowych technologii w tworzeniu wartości. (abstrakt autora)
EN
Modern enterprises must be able to adapt to the dynamic changes that take place in their business environment. Such changes result from the expansion of modern technologies introduced in enterprises and adopted and regularly used by buyers. More and more advanced information systems, in particular the development of the Internet and mobile telephony, have significantly changed the way enterprises and individuals behave and function on the market. Generally, benefits for users are emphasised - for buyers, it is greater comfort while for enterprises it is speed and efficient operation. The results have revealed that, depending on the degree of digitalisation offered, the expectations of partners, and, consequently, the role of new technologies in value creation is different. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci Ch.L. [2003], Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Bolton R. [2004], Linking Marketing to Financial Performance and Firm Value, "Journal of Marketing", vol. 68, nr 4.
  • Christopher M., Payne A., Ballantyn D. [2002], Relationship Marketing. Creating Stakeholder Value, Butteworth Heinemann, Oxford.
  • Denis J. [2003], La combinaison des outils de communication a l'interface de la relation-client dans les TPE, "Reseaux", nr 121, vol. 21.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B. [2004], Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa.
  • Doyle P. [2003], Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
  • Frąckiewicz E. [2010], Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne w marketingu przedsiębiorstw na rynku sieciowych powiązań, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Jasiński A.H. [1998], Innowacje technologiczne a działalność marketingowa, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa.
  • Karcz K. [2006], Wartość relacji przedsiębiorstwo-interesariusze (podstawy teoretyczne, metody pomiaru) [w:] Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, red. A. Czubała, AE w Krakowie, Kraków.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. [2001], Marketing. Podręcznik europejski, Felberg SJA, Warszawa.
  • McDonald M., Christopher M., Knox S., Payne A. [2000], Creating a Company for Customers, Prentice Hall, New Jersey.
  • Niestrój R. [1999], Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, WN PWN, Warszawa-Kraków.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. [2005], Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Ritchie B., Brindley C. [2005], ICT Adoption By SMEss: Implications for Relationhsip and Management, "New Technology, Work And Employment", vol. 20, nr 3.
  • System informacji strategicznej [2001], red. R. Borowiecki, M. Romanowska, Difin, Warszawa.
  • Szymura-Tyc M. [2005], Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe AE w Katowicach, Katowice.
  • Webster Jr F.E., Malter A.J., Ganesan S. [2005], The Decline and Dispersion of Marketing Competence, "MIT Sloan Management Review", Summer.
  • Zarządzanie wartością firmy [1999], red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.