PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Europejskie wyzwania dla polskiej gospodarki - płaszczyzny integracji | 106--117
Tytuł artykułu

Wspólnotowa polityka edukacyjna a procesy dostosowawcze polskiego systemu edukacji

Warianty tytułu
Common Educational Policy versus Adjustment Processes of Polish Educational System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono podstawowe uwarunkowania i założenia polityki edukacyjnej Unii Europejskiej. Omówiono wybrane programy edukacyjne Unii Europejskiej (m.in. SOCRATES II i Leonardo da Vinci II). Zwrócono uwagę na konieczność dostosowania polskiego systemu edukacji do wymogów prawa wspólnotowego.
EN
The main part of this article concerns the process of adaptation of Polish educational system to European acquis communautaire. The emphasis is put on analysis of the European Union educational programs, such as Socrates and Leonardo da Vinci. The authors also consider the importance of knowledge in present world. It is one of the most popular statements of economists that knowledge becomes the main source of development. The article includes some statistical data showing disparities between Polish and European educational systems. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • LITERATURA - 21 Banach Cz.: Strategia i zadania w integracji Polski z Europą. W: Szkolą. Edukacja Europejska. Red. J. Kropiwnicki. Jelenia Góra: Wydawnictwo Nauczycielskie 2001.
  • Barański A.: Europejskie problemy polskiego prawa oświatowego. W: Szkolą. Edukacja Europejska. Red. J. Kropiwnicki. Jelenia Góra: Wydawnictwo Nauczycielskie 2001.
  • Basic Indicators on the Incorporation of 1CT into European Education Systems. Eurydice 2001.
  • Brodecki Z.: Traktat o Unii Europejskiej. Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską z komentarzem. Warszawa: LexisNexis 2002.
  • Doliwa-Klepacki M.: Integracja Europejska (po Amsterdamie i Nicei). Białystok: Temida 2, 2001.
  • Drucker P.F.: Społeczeństwo pokapitalistyczne. Warszawa: PWN 1999.
  • Edukacja informatyczna 2002. MENiS 2002.
  • Edukacja, kształcenie i młodzież a swobodny przepływ osób. Warszawa: Centrum Informacji Europejskiej 2001.
  • Erazmus w Polsce w roku akademickim 2000/2001. Wyjazdy studentów i nauczycieli akademickich. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu SOCRATES/ERASMUS, Warszawa 2002.
  • Key Data on Education in Europe 1999/2000, European Commission.
  • Kołaczek B.: Systemy edukacyjne. Analiza porównawcza. Warszawa: lPiSS 1999.
  • Korpuk M.: Programy edukacyjne Unii Europejskiej. W: Szkolą. Edukacja Europejska. Red. J. Kropiwnicki. Jelenia Góra: Wydawnictwo Nauczycielskie 2001.
  • Martin H.P., Schumann H.: Pułapka globalizacji. Atak na demokrację i dobrobyt. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie 1999.
  • Narodowy Program Przygotowania do Członkostwa w UE, Dokument Rady Ministrów 2001.
  • National Actions to Implement Lifelong Learning in Europe. Eurydice 2001.
  • Raport z realizacji Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w UE. Komitet Integracji Europejskiej. Warszawa 2002.
  • Rifkin J.: Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie 2001.
  • "Rocznik Statystyki Międzynarodowej". Warszawa: GUS 2000.
  • Thurow L.C.: Przyszłość kapitalizmu. Jak dzisiejsze siły ekonomiczne kształtują świat jutra. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskie 1999.
  • Toffler A.: Szok przyszłości. Warszawa: Zysk i S-ka 1998.
  • Wspólnotowe programy w zakresie edukacji i kształcenia zawodowego. Centrum Informacji Europejskiej. Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.