Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Using Internet by the Polish Small and Middle Produced Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Jedną z cech charakteryzujących współczesną epokę wiedzy jest powszechne wykorzystywanie Internetu praktycznie przez wszystkich uczestników gry rynkowej. Można chyba z całą pewnością stwierdzić, że nie są tutaj wyjątkiem przedsiębiorstwa produkcyjne. Praktycznie każde z nich, niezależnie od specyfiki prowadzonej przez nie działalności, jego wielkości, zasięgu rynkowego oddziaływania, struktury organizacyjnej itp., w mniejszym lub większym zakresie prowadzi działalność rynkową w przestrzeni wirtualnej. W przypadku niektórych przedsiębiorstw wynika to z ich świadomego dążenia do stosowania nowoczesnych rozwiązań dostępnych dzięki dynamicznemu rozwojowi nauki i techniki, natomiast inne organizacje są niejednokrotnie po prostu zmuszone do włączenia do prowadzonych przez siebie działań Internetu, bez którego nie mogłyby utrzymać się na rynku. Nie wolno także zapominać, że w pewnym zakresie wykorzystywanie sieci jest wręcz narzucone przedsiębiorstwom przepisami prawnymi, np. dotyczy to prowadzenia rozliczeń podatkowych. Ostateczny zakres i sposób wykorzystania rozwiązań internetowych zależy jednak od samego przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)
In the article the results of the field empirical researches were presented. These researches related to the scope of using Internet in processes realized by the Polish small and middle produced enterprises. The influence of starting activity in Internet on employment structure was shown. The attitude to preparing employees for using Internet in different processes was presented too. The special attention was paid to using Internet in internal and external communication for example with final clients and journalists. The authoress underlined the fact that there was large gap between actual using Internet by researched objects and potential chances in this area. Internet was used by researched enterprises mainly to seeking new clients, promotion firms etc. Only seldom they used it to promotion offered products and conducting market researches. The half of mentioned objects didn't sell products by internet what could be explained by the fact that only 3/4 others firms realized their market goals in the sufficient degree thanks internet trade. Ali of this showed existing many problems in the scope of professional using virtual net by the Polish small and middle enterprises which should be quickly eliminated to compete effectively on the contemporary difficult market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
2--6
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223639