PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 1 | 183--190
Tytuł artykułu

Strategiczne partnerstwo w sieci przedsiębiorstw źródłem przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Strategic Partnership Based on the Network as a Source of Competent1ve Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Założenia teoretyczne dowodzą, a praktyka firm zdobywających przewagę konkurencyjną wskazują na dużą skuteczność wielostronnych związków międzyorganizacyjnych na zasadach powiązań sieciowych. Szczególną rolę odgrywają związki oparte na zasadach więzi poziomych tworzących sieć równorzędnych partnerów, a na wyższym poziomie integracji określanych jako partnerstwo strategiczne. Stąd głównym celem artykułu było dowodzenie (oparte na pilotażowych badaniach autorów), które czynniki konkurencyjności dają przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwom zgrupowanym na zasadzie strategicznego partnerstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Both theory and practice indicate that contemporary companies areate competetive advantage based on network. The horizontal relations which create network of equal partners are very important, especially on the higher level of integration, called strategic partnership. In the paper authors indicated functors influencing competitive advantage of companies performing as strategic partnership. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • BRILLMAN J. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Warszawa, PWE, 2002.
  • COYLE J.J., BARDI E.J., LANGLEY C.J., Zarządzanie logistyczne, Warszawa PWE, 2002.
  • CYGLER J. Organizacje sieciowe jako forma współdziałania przedsiębiorstw. W: Przedsiębiorstwo partnerskie, M. Romanowska, M. Trocki ( red.), Warszawa, Difin, 2002.
  • KEMPNY D., K1SPERSKA-M0R0Ń D., Obsługa klienta w logistyce współczesnej firmy, Gospodarka Materiałowa i Logistyka, nr 1/1994.
  • MOKWA Z., Analiza i kwalifikacja dostawców strategicznych istotnym ogniwem w łańcuchu logistycznym przedsiębiorstwa, W: Dostosowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji do wymogów gospodarki rynkowej, R. Ruta ( red.), Gdańsk, Zeszyty Naukowe UG Zeszyt nr 18, 2003.
  • PIERŚCIONEK Z., Strategie konkurencji w rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa, PWN, 2003.
  • SCHARY P.B., SKJOT-LARSEN T. Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, Warszawa, PWN, 2002.
  • URBANEK M. Podejmowanie decyzji o zakupie przemysłowym. Gospodarka Materiałowa i Logistyka nr 4/1999.
  • WITKOWSKI J. Zarządzanie łańcuchem dostaw - koncepcje procedury doświadczenia, Warszawa, PWE, 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223881

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.