PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. 110 | 175--192
Tytuł artykułu

Segmentacja jako podstawa identyfikacji konkurencyjności kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy i ciała

Warianty tytułu
Segmentation as the basis to identify the competitiveness of face and body care cosmetics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podsumowując, można stwierdzić, że procedura segmentacji pod względem motywu zakupu i oczekiwanych korzyści może stanowić postawę identyfikacji konkurencyjności na rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Określono preferencje konsumenta kupującego kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Motywem zakupu kosmetyku do pielęgnacji twarzy i ciała są przede wszystkim cena oraz właściwości kosmetyków. Pod względem oczekiwanych korzyści najważniejsze dla konsumenta kosmetyków do pielęgnacji twarzy są potrzebne składniki dostarczane do skóry wraz z zastosowaniem tego kosmetyku. Jeśli chodzi o kosmetyki do pielęgnacji ciała, to na pierwszy plan wysuwa się zapach kosmetyku oraz niska zawartość konserwantów. Kolejnym etapem badań może być analiza preferencji konsumentów, odnosząca się do producentów kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, oraz analiza preferencji konsumentów, odnosząca się do rodzaju produktu do pielęgnacji twarzy i ciała, co uzupełni obraz zachowań konsumentów na rynku kosmetyków. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents research on the identification of competitiveness of face and body care cosmetics. The research tries to determine consumers' preferences on the market of care cosmetics. It uses for instance post hoc segmentation analysis, focus analysis or the analysis of major components. It carries out the segmentation of the market in relation to the purchasing motive and expected benefits. It also presents relatively homogenous consumer segments using face and body care cosmetics.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
175--192
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA. PL. Teoria i zastosowania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2008.
  • Rószkiewicz M., Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych,Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Wieczorkowska G.,Wierzbiński J., Statystyka. Analiza badań społecznych, Wydawnictwo SCHOLAR, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.