PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1989 | nr 305 | 253--262
Tytuł artykułu

Przesłanki kreowania marż handlowych

Warianty tytułu
Commercial Margins Determination Premises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było zwrócenie uwagi na istotne czynniki y które wywierają wpływ na prawidłowe kształtowanie się marż handlowych. Problem ten jest szczególnie ważny dla przedsiębiorstw handlowych obecnie, w związku z pojawieniem się kategorii marż umownych. Jak wynika z opracowania, w procesie prawidłowego kształtowania marż handlowych należy uwzględnić szereg czynników. Nie sposób pominąć dwóch, jak się wydaje najistotniejszych w naszej rzeczywistości, a mianowicie pracochłonności obrotu, wyrażającej się gospodarczo i społecznie uzasadnionym poziomem kosztów oraz celów polityki konsumpcji. Oparcie się na pracochłonności stwarza przesłanki do podejmowania przez przedsiębiorstwa handlowe działań zgodnych z zasadami racjonalnego gospodarowania. Natomiast realizacja założeń polityki konsumpcji pozwoli uwzględnić preferencje społeczne, zwłaszcza w zakresie spożycia dóbr o daleko sięgających następstwach takich, jak: alkohol, książki, lekarstwa. (fragment tekstu)
EN
The knowledge of the premises determining the system of commercial margins becomes important for trading companies now when a category of negotiable margins have appeared. The author's objective is drawing attention to the significant factors which contribute to the correct determination of commercial margins.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
253--262
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Boczar K., Regulowanie działalności handlu, PWE, Warszawa 1984.
  • Budzich E., Głowacki R., Rachunek ekonomiczny w przedsiębiorstwie handlowym, PWE, Warszawa 1972.
  • Dietl J., Zmiany dystrybucji w aspekcie reformy gospodarczej, "Handel Wewnętrzny" 1981, nr 4.
  • Głowacki R., System marż handlowych, PWE, Warszawa 1966.
  • Głowacki R., System bodźców ekonomicznych w przedsiębiorstwie handlowym, PWE, Warszawa 1962.
  • Gospodarowanie usługami handlowymi, PWE, Warszawa 1976.
  • Kasprzyk S., Ustalanie i negocjowanie cen umownych, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy, CZSS "Społem", Łódź 1985.
  • Mała Encyklopedia Ekonomiczna, PWE, Warszawa 1974.
  • Mała Encyklopedia Rachunkowości, PWE, Warszawa 1971.
  • Rachunkowość w warunkach reformy gospodarczej, PWE, Warszawa 1986.
  • Siwoń B., Koszty i zysk w samofinansującym się przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1986.
  • Soczówka H., Ekonomiczne skutki ryzyka gospodarczego w przedsiębiorstwie handlowym, Zeszyty Naukowe, AE, Kraków 1982, nr 164.
  • Strużycki M., Organizacja działalności handlowej, PWE, Warszawa 1984.
  • Szczepański J., Szyszko L., System finansowy handlu wewnętrznego, PWE, Warszawa 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224331

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.