PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rynku i konkurencji - wybrane problemy | 174--188
Tytuł artykułu

Jakość usług edukacyjnych jako czynnik przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
The Quality of Educational Services as a Factor of Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie cech usług w kontekście zarządzania marketingowego, a także warunków otoczenia, wymuszających konkurowanie jakością w edukacji oraz sposobów kreowania i poprawy jakości świadczonych usług. (fragment tekstu)
EN
This article shows that in a modern society based on knowledge, education has special meaning. The quality of educational services becomes more important for customers and enterprises which are poviders of these services. For a school the high quality of services guarantees a long-term success. The first part of the article portrays the characteristics of educational services and consequences it brings to marketing mix. The second part shows the development of market of educational services in Poland as a result of transformation of economy. This section identifies the main factors of growth of private education. The third part discusses the problem of formation and evaluation of quality of educational services. It describes parameters that influence quality of services as well as shows the methods of raising the quality. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Berry L., Parasuraman A., Marketing Services: Competing Through Quality, The Free Press, N. Y. 1991.
  • Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a nowoczesnością, IBE, Warszawa 2000.
  • Gronroos Ch., Service Management and Marketing, Maxwell Macmillan International Editions, 1990.
  • Gronroos Ch., Strategy Management and Marketing in the Service Sector, Cambridge Mass 1983.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Feldberg SJA, Warszawa 1999.
  • Kwiatkowski S. M., Sepkowska Z., Budowa standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce, IBE-IteE, Warszawa-Radom 2000.
  • Levitt T., Marketing Intangible Products and Product Intangibles, Harvard Business Review, listopad-grudzień 1976.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Wyd. Difin, Warszawa 2001.
  • Okoń W., Nowy słownik pedagogiki pracy, Wyd. ŻAK, Warszawa 2001.
  • Payne A., Marketing usług, PWE 1996.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE, Poznań 2000.
  • Styś A., Konsumpcja usług w Polsce, AE, Katowice 1992.
  • Styś A., Zarządzanie marketingowe w sferze usług, AE, Wrocław 2001.
  • Zeithami V.A., Parasuraman A., Berry L., A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing", jesień 1985.
  • Zeithami V.A., Parasuraman A., Berry L" Delivering Quality Service, The Free Press, N. Y. 1980.
  • "Mały Rocznik Statystyczny Polski" 2003, GUS, Warszawa 2003.
  • "Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej", GUS, Warszawa 2003.
  • www.men.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.