Warianty tytułu
The Prices in Customer Value Formation - Selected Findings and Conclusions
Języki publikacji
Abstrakty
Ceny i warunki dostępności produktów zapewniane w stosowanych przez firmy systemach dystrybucji spełniają istotną rolę w tworzeniu i dostarczaniu wartości oczekiwanych przez nabywców. Umiejętne ich kształtowanie i wykorzystywanie w działaniach marketingowych na docelowych rynkach może znacząco zwiększać stopień zadowolenia klientów i podnosić poziom ich satysfakcji. Akceptacja propozycji sprzedażowych przez nabywców w formie decyzji zakupu generuje strumienie przychodów i zysków przyczyniających się nie tylko do wzrostu ich wartości dla firm, ale w dłuższym horyzoncie także do wzrostu wartości samych firm. Im wyższa jest bowiem ocena wartości dostarczanych klientom przez firmy w stosunku do ceny i pozostałych kosztów związanych z dostępem i korzystaniem z tych wartości, tym wyższe mogą one osiągać przychody i zyski. Prezentowane w artykule, w syntetycznym ujęciu, wyniki badań ankietowych przedsiębiorstw działających na polskim rynku pokazują, jak one kształtują ceny i wykorzystują je w działaniach marketingowych. (abstrakt oryginalny)
The article presents findings of marketing research conducted by the Department of Marketing College of Business Administration Warsaw School of Economics on customer value creation by use of pricing. It provides an overview of the basic fundamentals of pricing and their relative importance, the goals towards which they are applied, and general conclusions. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224413