PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | z. 3 | 41--45
Tytuł artykułu

Biznes spożywczy - społecznie odpowiedzialny

Warianty tytułu
The Food Business - Socially Responsible
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to zgodnie z definicją zarządzania proces poznawania i włączania zmieniających się oczekiwań społecznych w strategię zarządzania, a także monitorowania wpływu tej strategii na konkurencyjność firmy, na wzrost jej wartości. Dlatego też niezmiernie ważne jest by CSR nie był traktowany jako zaangażowanie dodane do biznesu, ale jako integralna jego część. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility (CSR) is defined as the process of knowledge management and integration of evolving social expectations in the management strategy, as well as monitoring the impact of this strategy on the competitiveness of the company to increase its value. It is therefore extremely important the CSR is not regarded as a commitment added to the business, but an integral part of it. The purpose of this article is to show the food industry as socially responsible. To show that the food industry is able to use effectively a wide range of professional CSR tools and create the image of socially responsible companies in the proper way. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
41--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • COM(2001)0366 Zielona księga: Wspieranie europejskich ram odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw.
  • COM(2002)0347 Komunikat Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw: Wkład przedsiębiorstw w trwały rozwój.
  • COM(2006)0136 Dokument w sprawie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw: realizacja partnerstwa na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia: Uczynienie Europy liderem w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw.
  • Gasiński T. 2008: CSR - ostatni element układanki zwanej biznesem. Przegląd Corporate Governance, 4, s. 40.
  • Gasiński T., Piskalski G. 2009: Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ministerstwo Gospodarki, s. 65.
  • Orłowski K. 2008: Społeczna odpowiedzialność biznesu to inwestycja w przyszłość firmy. Nowy Przemysł, 07/08.
  • Rok B. 2009: Dojrzewanie polskiego CSR. Gazeta Prawna - dodatek z 28.05.
  • Szczepaniak W. 2009: Producenci żywności dostali zadyszki, Puls Biznesu z 08.06.2009 r. (dane wykorzystane w artykule pochodzą z niepublikowanego jeszcze raportu IERiGŻ).
  • Recession takes over from corporate responsibility as top-of-mind In global food industry. 2009: CIES, Paris 2 lutego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224655

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.