PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy w świetle śląskich uwarunkowań regionalnych | 395--424
Tytuł artykułu

Technologie i systemy informatyczne w kreowaniu wizerunku organizacji opartych na wiedzy

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Technologie informacyjne dopiero od niedawna stały się istotnym narzędziem pomocnym w kreowaniu wizerunku organizacji. Koncentrując się na wizerunku sieciowym, należy pamietać, iż jednym z najistotniejszych celów komunikacji poprzez Internet jest oddziaływanie na klienta (Siegel 2001). Poprzez Internet organizacja może komunikować się ze swoim otoczeniem podmiotowym, docierając do grup docelowych i kreować swój pożądany wizerunek. Wykorzystując internet oraz ogromne zasoby informacji, mozliwe staje się kreowanie zarówno wizerunku całej organizacji, jak i jej produktów. Bardzo często organizacja wykorzystuje kanały komunikacji jako źródło informacji o klientach lub system monitorowania rynku, co pozwala na dostosowanie oferty do potrzeb potencjalnych oraz faktycznych klientów oraz potencjalnych kooperantów oraz skuteczną walkę z konkurencją. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Altkorn J. (2002).Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
  • Altkorn J. (2004). Wizerunek firmy. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu, Dąbrowa Górnicza.
  • Barańska B. (2007). Kreowanie wizerunku osób publicznych. Aspekt społeczno-kulturowy. W : Funkcje Public Relations organizacji w przestrzeni publicznej. Red. H.Przybylski. Badania statutowe Katedry Nauk Humanistycznych Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Black S. (2001). Public Relations. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Budzyński W. (1998). Public relations : zarządzanie reputacją firmy. Poltext, Warszawa.
  • Budzyński W. (2002). Wizerunek firmy. Poltext, Warszawa.
  • Cenker E.M. (2002). Public relations. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • Christensen L.T., Askegaard S. (1999). Corporate Identity and Corporate Image Revised. A Semiotic Perpective. "European Journal of Marketing", Vol. 35, No. 3-4.
  • Davis A. (2007). Public relations. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Filipczyk B. (2006). Portale korporacyjne jako platforma integracji systemów e-biznesu. W : Strategie i metodyka przekształcania organizacji w kierunku e-biznesu na podstawie technologii informacyjnej. Red. H.Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Frankowski P. (2007). CMS. Kompleksowy przewodnik po systemach zarządzania treścią. Helion, Gliwice.
  • Kierunki rozwoju społeczeństwa i gospodarki wiedzy w świetle śląskich uwarunkowań regionalnych. Ujęcie metodyczne i aplikacyjne (2010). Grant rektorski 2008-2010, kierownik projektu : C.Olszak. Akademia Ekonomiczna, Katowice.
  • Li Ch., Bernoff J. (2008). Groundswell : Winning in World Transformed by Social Technologies. Forrester Research Inc.
  • Maciejowski T. (2003). Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Mazurek G. (2008). Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu. Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.
  • Olszówka K. (2007). Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie. W : Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C.M.Olszak, E.Ziemba. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Pluta E. (2001). Public relations - moda czy konieczność ? Teoria i praktyka. Wydawnictwo Twigger, Warszawa.
  • Rozwadowska B. (2002). Public relations : teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
  • Rydz A. (2008). Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą. W : Zarządzanie wiedzą - podręcznik akademicki. Red. D.Jemielniak, A.K.Koźmiński. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Schmitt B.H., Simonson A., Marcus J. (1995). Managing Corporate Image and Identity. "Long Range Planning", Vol. 28, No. 5.
  • Siegel D. (2002). Futuryzuj swoją firmę. Wydawnictwo IFC PRESS, Kraków.
  • Sznajder A. (2001). Marketing wirtualny. Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Wojcik K. (2005). Public relations : wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydawnictwo Placet, Warszawa.
  • Ziemba E. (2005). Metodologia budowy serwisów internetowych dla zastosowań gospodarczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Ziemba E. (2007). Portale korporacyjne. W : Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C.M.Olszak, E.Ziemba. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Ziemba E. (2009). Projektowanie portali korporacyjnych dla organizacji opartych na wiedzy. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.