PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Przedsiębiorstwo wobec wyzwań rynku | 26--34
Tytuł artykułu

Rola innowatorów w procesie akceptacji przez rynek nowych ofert

Warianty tytułu
The Role of Innovators in the Process of New Marketing Offer's Acceptance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu przedmiotem szczególnego opracowania stają się podgrupy konsumenckie wyodrębnione ze względu na czas przyjmowania innowacji, tj. innowatorzy i wcześni naśladowcy. Jego celem zaś jest zwrócenie uwagi na specyficzną rolę, jaką wspomniane podgrupy odgrywają w procesie akceptacji nowych ofert. (fragment tekstu)
EN
An important role of consumers who accept innovations fast, comes from their position in local communities, and communication process. Business shall focus on the second group, known as early buyers as it contains many opinion leaders and influentials. Learning and winning in this market area means doing great step forward in business and theory of understanding how market works. There is a great necessity of executing such research in Poland as this society is very specific and international studies can be useless for Polish business. (original abstract)
Rocznik
Strony
26--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Decyzje konsumentów i ich determinanty, red. E. Kieżel, AE, Katowice 2001.
  • Drucker P.F., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • Duliniec E., Mazur A., Rola liderów opinii w procesach zakupu, "Reklama" 1981 nr 3.
  • Engels J., Blackwell R., Miliard P., Consumer Behavior. International Edition, The Dryden Press, New York 1995.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E., Personality and Consumer Research: Ano thear Look, "Journal of the Market Research Society" 1988 nr 30.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
  • Goldsmith R.E., Hofacker C.F., Measuring Consumer Innovativeness, "Journal of the Accademy of Marketing Science" 1991 nr 19.
  • Karcz K., Kto kupuje nowe produkty? "Aida - Media" 1997 nr 6.
  • Kassarijan H.H., Personality and Consumer Behavior: a Review, "Journal of Marketing Research" 1971 nr 8.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J" Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Midgley D.F., Innovation and New Produkt Marketing, Routledge, London 1977.
  • Ostlund L.E., Perceived Innovation Atributes as Precitors of Innovativeness, "Journal of Consumer Research" 1974 nr 1.
  • Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Robertson T.S., Innovative Behaviour and Communication, Holt, Rinehart and Winston, New York 1971.
  • Robertson T.S., Kennedy J.N., Prediction of Consumer Innovators: Application of Multiple Discrimination Analysis, "Journal of Marketing Research" 1969 nr 5.
  • Rogers E.M., Diffusion of Innovations, Free Press, New York, za: Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Krakow 1999.
  • Schumpeter J.A., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • Tylor J., A Striking Characteristic of Innovators, "Journal of Marketing Research" 1977 nr 14.
  • Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, red. M. Brzeziński, Difin, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.