PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 205 Unifikacja programów nauczania przedmiotów ilościowych | 111--119
Tytuł artykułu

Wybrane problemy unifukacji nauczania przedmiotów ilościowych

Warianty tytułu
Some Problems of the Teaching Unification of Quantitative Methods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces unifikacji nauczania w uczelniach wyższych może być rozumiany szeroko jako ujednolicanie kształcenia między krajami, następnie między uczelniami wyższymi w poszczególnych krajach, między tokami wykładowymi na danym wydziale uczelni, a także jako ujednolicanie kształcenia w ramach danego kierunku studiów. Unifikacja nauczania w Europie i w Polsce powinna odbywać się w ramach wzajemnych uzgodnień między państwami członkowskimi i środowiskami akademickimi. W artykule przedstawiono przegląd uzgodnień w zakresie ujednolicania nauczania między krajami europejskimi, które to uzgodnienia w efekcie mają doprowadzić do powstania do 2010 r. Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. Następnie zaprezentowano wybrane aspekty ujednolicania nauczania przedmiotów ilościowych. Nauczanie przedmiotów ilościowych jest integralną częścią kształcenia na kierunkach ekonomicznych, ponieważ metody ilościowe mają zastosowanie w większości innych przedmiotów nauczanych na tych kierunkach. Przedstawiono także kilka uwag na temat jakości nauczania przedmiotów ilościowych, zwłaszcza statystyki, ekonometrii oraz prognozowania i symulacji z punktu widzenia wieloletniego doświadczenia w nauczaniu tych przedmiotów. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to present the teaching unification process in universities. The paper concentrates on the quantitative methods courses. There is also Bologna Process discussed. The effect of this process is to establish the European Higher Education Area by 2010. The teaching unification can be understood as unification among countries, among universities, and also among courses. Quantitative methods courses are basic requirements for getting both Economics and Management degrees. Moreover, the authors paid a lot of attention to the quality of teaching. Quantitative methods are widely applicable in social-economic practice. The student will use these methods not only while working business, but also when they do research. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Bagiński J., (2005), Europejska przestrzeń szkolnictwa wyższego, "Problemy jakości", nr5,s. 31-33.
  • Cichoń S., (2006), Mierzenie jakości kształcenia szkół wyższych, "Problemy jakości", nr 2, s. 33-35.
  • Kwaśniewski A., (2006), Proces Boloński, Dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe. Skrzypek E. (red.) (2006), Jakość kształcenia w społeczeństwie wiedzy, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225415

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.