PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 205 Unifikacja programów nauczania przedmiotów ilościowych | 173--182
Tytuł artykułu

Unifikacja kierunków kształcenia - teoria i praktyka

Warianty tytułu
Unification of Educational Courses - Theory and Practice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obowiązujące "Prawo o szkolnictwie wyższym" deklaruje dostosowanie modelu kształcenia akademickiego do Deklaracji Bolońskiej. Jednym z celów tej deklaracji jest powstanie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. Osiągnięcie wyznaczonego celu wydaje się niemożliwie bez unifikacji systemu kształcenia. Pojawia się pytanie, jaki sposób standaryzacji systemu edukacji może być zastosowany i zaakceptowany, szczególnie na poziomie szkolnictwa wyższego? Celem opracowania jest prezentacja założeń Deklaracji Bolońskiej w kontekście procesów unifikacyjnych, przeprowadzenie analizy standaryzacji kierunku gospodarka przestrzenna na polskich uczelniach oraz próba określenia, czy są to procesy unifikacji, czy raczej harmonizacji. (fragment tekstu)
EN
The goal of this study is to present objectives of the Bologna Declaration in a context of unification processes and analysis of standardization of spatial economy taught on polish universities. Unification known as synchronized education system is a process necessary to build a coherent development strategy of European knowledge-based economy. Maintaining an academic autonomy in terms of substance, methods, forms and means of education may support utilization of academic personnel's capabilities and create new ways of building supranational societies who base their vantage on knowledge. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bogaj A., Kształcenie ogólne. Miedzy tradycją a ponowoczesnością, IBE, Warsza 2000.
  • Brzezińska A., Brzeziński J., Eliasz A. (red.), Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej "Academica", Warszawa 2004.
  • Chmielewski J.M., Nowe standardy nauczania, www.urbanista.pl/arch/11005.php.
  • Deklaracja bolońska i co dalej? Portal Internetowy Ministerstwa Edukacji Narodowej, www.menis.gov.pl.
  • Kwiatkowski S.M., Sepkowska Z. (red.), Budowa standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce, IBE-ITeE, Warszawa-Radom 2000.
  • Okoń W., Nowy słownik pedagogiki pracy, ŻAK, Warszawa 2001.
  • Portal Internetowy Kierunki Studiów w Polsce, www.kierunkistudiow.pl.
  • Portal Internetowy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, www.nauka.gov.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.