PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 250 Performance Measurement and Management | 85--97
Tytuł artykułu

Identification of Factors Influencing the Evaluation of the Research Projects in Higher Education Institutions by Project Executors and University Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identyfikacja czynników mających wpływ na ocenę projektów badawczych realizowanych w szkole wyższej dokonywaną przez wykonawców projektu oraz kierownictwo uczelni
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In our opinion, a higher education institution should be evaluated by different entities, such as its students, employees and management. A vital part of such an assessment is the evaluation of the research projects carried out in an institution. This paper presents the results of studies aimed at identifying the factors (evaluation criteria) which are particularly important for both project executors and university management. The paper presents the claim that research projects may be evaluated according to different criteria, depending on what evaluating entities regard as important.(original abstract)
Ocena szkoły wyższej zdaniem autorów artykułu powinna być dokonywana przez różne podmioty, np. przez studentów, pracowników, czy kierownictwo uczelni. Niezmiernie ważne wydaje się także zidentyfikowanie czynników mających wpływ na ocenę realizowanych w uczelni projektów badawczych. W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem była identyfikacja tych czynników (kryteriów oceny), które są szczególnie ważne zarówno dla wykonawców projektu, jak i kierownictwa uczelni. W artykule wskazano, iż przy ocenie projektów badawczych mogą być wykorzystywane różne kryteria, istotne z punktu widzenia podmiotów dokonujących oceny.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Barnes T., Pashby I., Gibbons A., Effective university-industry interaction: A multi-case evaluation of collaborative R&D projects, European Management Journal 2002, Vol. 20, No. 3.
  • Barnes T., Pashby I., Gibbons A., Managing collaborative R&D projects development of a practical management tool, International Journal of Project Management 2006, Vol. 24.
  • Birnbaum P., Assessment of alternative management forms in academic interdisciplinary research projects, Management Science 1977, Vol. 24, No. 3.
  • Jordan G., Hage J., Mote J., Hepler B., Investigating differences among research projects and implications for managers, R&D Management 2005, Vol. 35, No. 5.
  • Mierzejewska B., Aluchna M., Perspektywy uwarunkowania innowacyjności w Polsce, E-mentor 2008, nr 3, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=25&id=557 (accessed: 12.12.2010).
  • Niedergassel B., Leker J., Different dimensions of knowledge in cooperative R&D projects of university scientists, Technovation 2011, Vol. 31, www/elasvier.com/locate/technovation.
  • Numprasertchai S., Igel B., Managing knowledge through collaboration: multiple case studies of managing research in university laboratories in Thailand, Technovation 2005, Vol. 25, www/elasvier. com/locate/technovation (accessed: 03.03.2012).
  • Ryńca R., Kuchta D., Transfer of Knowledge and Technology in Polish Higher Education, Scientific Papers of the Banking College in Wrocław, Wrocław 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225625

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.