PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 205 Unifikacja programów nauczania przedmiotów ilościowych | 195--204
Tytuł artykułu

Systemy Web Teaching - przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach

Warianty tytułu
The Web-Teaching Systems - A Selective Review
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono krótką charakterystykę systemów nauczania statystyki z wykorzystaniem Internetu zaprojektowanych w różnych krajach. Ze względu na ogromną liczbę tego typu rozwiązań dostępnych w sieci internetowej podjęto decyzję o analizie kilku wybranych, które są wspierane naukowo i finansowo przez instytucje rządowe danego państwa. Zwykle w przygotowaniu tych witryn brało udział szereg ośrodków akademickich i różni partnerzy biznesowi. Prezentacje i omówienia tych systemów autor niniejszego artykułu miał możliwość obserwować na międzynarodowych konferencjach GfKl 2003, COMPSTAT 2004 oraz COMPSTAT 2006. W artykule scharakteryzowano najważniejsze założenia poszczególnych systemów oraz wskazano zastosowane w nich rozwiązania i wykorzystywane narzędzia przy ich konstrukcji. Zwrócono uwagę na typowe elementy takich systemów jak również na cechy charakterystyczne, wyróżniające dane opracowanie spośród innych. Rozwiązania zastosowane przy tworzeniu tych systemów mogą być wyznacznikiem podejmowanych działań przy opracowaniu podobnych systemów e-learningowych w polskich uczelniach. (fragment tekstu)
EN
The traditional statistics education has been changed rapidly and most of courses in statistics have adopted some kind of computer practice and Web-teaching systems. There is a huge variety of web-based statistics resources available. Those systems contents combine e-books, tutorials, multimedia and interactive presentations in various formats, simulation experiments. A short personal review of different e-learning system for statistics is done in the paper. It describes the development of four web-teaching systems prepared in four countries. There are described EMILeA-stat (Germany), CASE (Japan), St@tNet (French) and e-StatEdu (Korea) in the paper. This review reveals facts that could be taken into account by constructors of e-learning platforms in statistics.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Cramer E., Cramer K., Kamps U, (2002), e-Stat: A web-based learning environment in applied statistics, [w:] Proceedings in Computational Statistics. Physica - Verlag Heidelberg.
  • Cramer K., Kamps U., Zuckschwerdt Ch. (2004), St-apps and EMILeA-stat: Interactive visualizations in descriptive statistics, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2004. Physica - Verlag Heidelberg - New York.
  • Hardle W., Klinke S. (2006), e-Learning statistics, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2006. Physica - Verlag Heidelberg.
  • Hardle W., Klinke S., Ziegenhagen U. (2006), e-Learning statistics - a selective review, [w:] Economic Risk. Berlin.
  • Iizuka M., Tarumi Т., Yanagi K., Fueda K., Fujino Т. (2004), Development of the educational materials for statistics using Web, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2004. Physica - Verlag Heidelberg - New York.
  • Lee J.J., Kang G.S. (2001), An Integrated Software for Teaching Statistics, S-Link, [w:] Technology in Statistical Education, IASE.
  • Lee Т., Lee J. (2006), Quality assurance of web based e-Learning for statistical education, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2006. Physica - Verlag Heidelberg.
  • Saporta G. (2002), An Internet based software for teaching introductory statistics, Procedings Icots 6, Sixth International Conference on Teaching Statistics, Capetown.
  • Saporta G., Bourdeau M. (2004), The St@tNet project for teaching statistics, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2004. Physica - Verlag Heidelberg - New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.