PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 6 | 44--51
Tytuł artykułu

Czynniki wyboru produktów mięsnych przez młodych konsumentów polskich i belgijskich

Warianty tytułu
Factors for Selection of Meat Products by Polish and Belgian Young Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie postrzegania jakości konsument bierze pod uwagę pewne czynniki w celu sformułowania opinii o produkcie, które są bodźcem informacyjnym i służą szacowaniu ogólnej wartości w odniesieniu do jego potrzeb. (...) Modyfikując czynniki wpływające na wybór, można wywołać zmianę nastawienia konsumentów do produktu. Jest to cenne zwłaszcza obecnie, w dobie kryzysu bezpieczeństwa żywności, gdy nabywcy mięsa stają się coraz bardziej wymagający i liczą na to, że każdy kupowany produkt będzie bezpieczny. Celem badań było ustalenie, które spośród czynników wyboru mają istotny wpływ na zakup mięsa. Badania przeprowadzono w latach 2007-2009. Podmiotem badań były dwie populacje studentów: Uniwersytetu Warmińsko-Mazurkiego w Olsztynie oraz Gent Uniwersity w regionie Flandrii w Belgii. (fragment tekstu)
EN
In their article, the authors present the factors affecting selection of meat products by young Polish and Belgian consumers. They state that while selecting meat, of a greater importance are the factors related to the product (organoleptic attributes thereof). They also noted a significant share of the factors resulting from the concern about one's health, and the line of education and study course significantly differentiated respondents in terms of share of the healthy aspects in their purchase decision-making. Of a lower importance were the environment-related factors as well as ones related to the brand and product promotion. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
44--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • K.G.L. Grunert Bredahl, K Brunso, Consumer Perception of Meat Quality and Implications for Product Development in the Meat Sector. A Review, "Meat Science" 2004, No 66.
  • W. Verbeke, M.J. van Oeckel, N. Warnants, J.Ch.V. Viaene Boucque, Consumer Perception, Facts and Possibilities to Improve Acceptability of Health and Sensory Characteristics of Pork, "Meat Science" 1999, No 53.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225899

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.