PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 2 | 57--63
Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze konsumentów żywności a postrzegane ryzyko

Warianty tytułu
Foods Consumers' Purchasing Behaviours and the Risk Perceived
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z rozwojem technologii produkcji oraz wyższym stopniem przetworzenia żywności szczególnego znaczenia nabierają zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego produktów spożywczych. Konsument jako ostatnie ogniwo konsumpcji żywności, którą wybiera i za którą płaci, ponosi ryzyko zdrowotnych i ekonomicznych konsekwencji związanych z jej spożyciem. Dlatego podejmując decyzję zakupu danego towaru, oczekuje nie tylko konkurencyjnych cenowo i wygodnych w użyciu produktów żywnościowych, lecz również żywności o wysokich walorach odżywczych, świeżej, smacznej, a przede wszystkim bezpiecznej. (fragment tekstu)
EN
The objective of surveys was to analyse the relationship between the consumers' demographic features and the perceived thereby risk of purchasing meat products, the ways of minimizing thereof and the probability of renewed purchase of those products in the situation of appearance of information on threat. The surveys were carried out by the method of face-to-face interview on the representative sample of Olsztyn's citizens. As the results of surveys show, the perceived by consumers risk of purchasing meat products affects their purchasing decisions. The factors differentiating them are consumers' sex, age and level of education. In the situation of perceived high risk, consumers are prone to buy the verified brand or product with guaranteed quality or to look for information on the product. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
57--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Ozimek I., Bezpieczeństwo żywności w aspekcie ochrony konsumenta w Polsce, SGGW, Warszawa 2006.
  • Bauer R.A., 1967, Consumer Behaviour as Risk Taking [w:] Risk Taking & Information Handling in Consumer Behaviour, ed. Cox D.F., Harvard University, Boston, s. 23-33.
  • Mitchell V.W., McGoldrick P.J., 1996, Consumer's Risk Reduction Strategies: A Review and Synthesis, "The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research", vol. 6.
  • Yeung R.M.W., Morris J., 2006, An Empirical Study of the Impact of Consumer Perceived Risk on Purchase Likelihood: A Modelling Approach, "International Journal of Consumer Studies", nr 30.
  • Górksa-Warsewicz H., 2001, Konsumencka ocean jakości żywności, "Przemysł Spożywczy", nr 12, s. 35-37.
  • Kowalczuk I., Grączyński B., 2002, Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku mięsa i jego przetworów - wyniki badań, "Handel Wewnętrzny", s. 10, 78-81.
  • Rosati S., Saba A., 2004, The Perception of Risks Associated with Food-Related Hazards and Perceived Reliability of Sources of Information, "International Journal of Food Science and Technology", nr 39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225931

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.