PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6 Przedsiębiorczość w warunkach integracji europejskiej | 157--169
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość w organizacjach sieciowych w sektorze napraw samochodów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Chains Garage Services Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie samodzielna realizacja wszystkich funkcji wewnątrz warsztatu samochodowego staje się praktycznie niemożliwa, a w tak turbulentnej rzeczywistości klasyczne metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem przestają zdawać egzamin. Powstaje więc zapotrzebowanie na nowe sposoby zarządzania, które mogłyby być pomocne kierownictwu w trudnych procesach decyzyjnych uwarunkowanych różnorodnymi oczekiwaniami klientów, dużą konkurencją, wysokim ryzykiem i niepewnością. Szczególnego znaczenia nabierają więc nowe formy organizacyjne określane mianem przedsiębiorstw sieciowych, stanowiące specyficzną formę powiązań pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w tej samej branży i na podobnych zasadach. (fragment tekstu)
EN
The automotive branch in Poland is the most dynamic changing area now. The characteristic is complicated, diversed forms and organization systems and way of management of business. There is necessary to use the new methods of managing, to help the top management in difficult decision process, as result of expectation from client's side, high competiveness, risk and uncertain conditions. The main meaning have a new forms of nets-organization, the special connections between subjets on the same branch and with the similar rules. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Bibliografia
  • 1. Badanie kanałów dystrybucji, GIPA, 12/2003, materiały niepublikowane.
  • 2. Bezpłatne assistance dla klientów warsztatów, http://www.motomarketing.pl/artykul.php?id=156, 17.07.2009.
  • 3. Bielanow T., Trudna decyzja, Sieci serwisowe w Polsce - Rynek, "Autoexpert", http://www.e-kiosk.pl/pdf/89/652-sam.pdf, 16.07.2009.
  • 4. Bielanow T., W sieci łatwiej?, "Autoexpert", 1/2008.
  • 5. Bosch Car Service, http://bosch-service.pl/car_serwis/docs/kandydaci.php, 16.07.2009.
  • 6. Franke A., Warsztat w sieci czy poza siecią, http://www.motofocus.pl/raport/raport_4200.php, 25.07.2009.
  • 7. Franke A., Soszyński K., Na czym nam zależy?, "Autonaprawa", 6/2009, Technotransfer Wrocław.
  • 8. Gemius, Światowy kryzys a wybór auta, "MpK-T", nr 269, 19.08.2009, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=924.
  • 9. Im gorzej, tym lepiej, "Autoexpert", 6/2009, s. 12.
  • 10. Janczewski J., 2005, Kryteria i miary oceny przedsiębiorczości małej firmy [w:] Przedsiębiorczość a współczesne wyzwania cywilizacyjne, red. Z. Zioło, T. Rachwał, "Przedsiębiorczość - Edukacja", nr 1, Wydawnictwo "MiWa", Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków, s. 115-120.
  • 11. Janczewski J., Włodarczyk M., 2008, Wiedza w rozwoju przedsiębiorczości w małym warsztacie samochodowym [w:] Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy, red. Z. Zioło, T. Rachwał, "Przedsiębiorczość - Edukacja", nr 4, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Akademii Pedagogicznej w Krakowie, wydawnictwo Nowa Era, Warszawa-Kraków, s. 142-150.
  • 12. Łobejko S., 2008, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie sieciowym [w:] Innowacyjność 2008, red. A. Żołnierski, PARP, Warszawa.
  • 13. Mazur S., 2008, Zarządzanie wiedzą w polskiej administracji publicznej [w:] Środowisko i warsztat ewaluacji, red. A. Haber, M. Szałas, PARP, Warszawa.
  • 14. Oleński J., 2001, Ekonomika informacji, PWE, Warszawa.
  • 15. Polit R., Na rynku warsztatów niezależnych kryzys jest raczej wyimaginowany - rozmowa z Robertem Dzierżawskim, kierownikiem sieci Bosch Car Serwvice, "Automotoserwis", 7-8/2009, s. 10-11.
  • 16. Przegląd sieci serwisowych, "Automotoserwis", 2/2005, s.43-48.
  • 17. Sokołowska A., 2005, Organizacja sieciowa - cechy, przestrzeń gospodarcza, problemy metodologii badań [w:] Modele i metody zarządzania informacją i wiedzą, red. V. Galant, K. Pierechuda, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", Wrocław, s. 247.
  • 18. Soszyński K., Przyszłość polskich warsztatów, "Autonaprawa", 7-8/2008, http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/16973/__Polska-Przysz%C5%82o%C5%9B%C4%87-polskich-warsztat%C3%B3w.html, 17.07.2009.
  • 19. Szczepaniak M., Sieci serwisowe w Polsce, 24.10.2006, http://www.autofirmowe.pl/5696,sieci_serwisowe.html, 15.07.2009.
  • 20. Transport - wyniki działalności w 2007, GUS, Warszawa 2008.
  • 21. Zmiany na samochodowym rynku wtórnym, KBC Autolease, wnp.pl (AG), 30.07.2009, 17:45, http://www.wnp.pl/wiadomosci/85899.html, 30.07.2009.
  • 22. Warsztat dobry biznes, Własny Biznes FRANCHISING, 28.02.2008, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Warsztat-samochodowy-to-dobry-biznes-1702613.html, 09.08.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171226539

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.