PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6 Przedsiębiorczość w warunkach integracji europejskiej | 493--498
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość i edukacja jako strategie profesjonalistów na czas kryzysu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Enterprise and Education as Strategies for the Professionals during the Economic Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego artykułu jest wpływ spowolnienia gospodarczego na sytuację grupy profesjonalistów oraz ich strategie i działania wobec tego wyzwania. W rozważaniach ograniczę się do dwóch grup, mianowicie do specjalistów branży reklamowej oraz kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla. (fragment tekstu)
EN
The present slump in the Polish economy is cause of serious problems for blue collar workers and quite big challenges for many professionals (e.g. management, well-qualified personnel of advertising agencies). Mass media, politicians and public opinion are focused on the situation of that first group, in contradiction to the well-qualified staff. In the case of advertising sector or a similar service, one of the most popular reaction to a job loss is an own enterprise. Their competitive advantage is an implication of lower costs and greater flexibility. This phenomenon, associated with the economic crisis, has a marked influence on the entire branch. It accelerates specialization of core businesses, development of outsourcing services and implementation of global trends. In the same time, the management is more interested in an advanced education. One of the most visible indicators of that phenomenon is an increasing number of candidates for the executive MBA studies. The crisis strategies of the protection of professional positions by well-qualified staff are proving their huge adaptive capacity. Moreover those choices concerning their own career development create changes in particular sectors and even increase competitiveness of the entire national economy. (original abstract)
Twórcy
  • Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Mordasiewicz J., 2009, To nie chwilowe załamanie, to powrót do normalności, Think Tank, 1_2009, Warszawa.
  • 2. Parklin M. (red.), 2008, Economics, PearsonPLC, Harlow.
  • 3. Johnson G. (red.), 2009, Exploring corporate strategy, PearsonPLC, Harlow.
  • 4. Sull D.N., 2006, Firma przetrwania, HELION, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171226917

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.