PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych : perspektywa nauki i biznesu | 220--225
Tytuł artykułu

Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gwałtowny przyrost wiedzy w nauce w XX w. spowodował jej nieprzejrzystość w aspekcie organizacyjnym i instytucjonalnym. Wciąż postępuje proces dyscyplinarnej partykularyzacji nauki i badań, a spada zdolność do syntetycznego myslenia w kategoriach większych jednostek naukowych. Granice dyscyplin mają charakter instytucjonalny, stają się również w coraz większym stopniu granicami poznania. Tożsamośc dyscyplin naukowych jest określona przez specyficzne pojęcia, przedmiot badań, ich metody i cele. Problemy, do których jest powołana nauka coraz rzadziej definiują się dyscyplinarnie, stąd zwrot w stronę interdyscyplinarnej syntezy jest koniecznością podyktowaną samym rozwojem problemów. Interdyscyplinarność może pomóc przywrócić w nauce porządek i przejrzystość, niezbędną do jej społecznej kontroli. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • J.Wojnarowski: Rola innowacyjności w strategii Polska 2030. Materiały z konferencji "Innowacyjność terapią dla polskiej gospodarki", Warszawa, 15 marca 2011 (w druku).
  • K.Michalski: Interdyscyplinarność, transdyscyplinarność, multidyscyplinarność. Nowy paradygmat w nauce i badaniach. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Ekonomia i Nauki Humanistyczne, z. 16(2007), s. 86.
  • Interdyscyplinarność - postulat teoretyczny i doświadczenie. Oprac. A.Jawłowska, "Societas Communitas" 2006, nr 1.
  • K.Kuciński: Ujęcia interdyscyplinarne w naukach ekonomicznych. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2009, nr 5(712), s. 6.
  • A.P.Wierzbicki: Najnowsze tendencje w tworzeniu wiedzy. "Przyszłość. Świat. Europa. Polska" 2005, nr 2(12) s. 38.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.