PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 258 Wyzwania współczesnej polityki turystycznej : problemy funkcjonowania rynku turystycznego | 24--34
Tytuł artykułu

Lojalność odwiedzających wyzwaniem dla obszaru recepcji turystycznej w obecnych warunkach rynkowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Loyalty of Visitors as a Challenge for the Tourist Destination Area in Current Market Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule teoretyczno-empirycznie zweryfikowano hipotezę postawioną w tytule. Scharakteryzowano istotę, czynniki i konsekwencje lojalności klientów, jak również kształtujące jej poziom tendencje we współczesnej konsumpcji (także turystycznej). Wyszczególniono mierniki lojalności nabywców, uwagę skupiając zwłaszcza na jednym z najprostszych w pomiarze i interpretacji - Net Promoter Score. Na koniec przeanalizowano lojalność gości odwiedzających jedno z najpopularniejszych turystycznie miast Polski - Kraków, wykorzystując wyniki prowadzonych tam badań w latach 2008-2011.(abstrakt oryginalny)
EN
The hypothesis constructed in the title of this article was validated theoretically and empirically. The essence, factors and consequences of the loyalty of customers, as well as the trends in contemporary consumption (also tourist), which are shaping its level, were characterized. The measures of the loyalty of customers were listed, focusing the particular attention on one of the simplest in the measurement and in the interpretation - Net Promoter Score. Finally, the loyalty of tourists visiting one of the most popular Polish tourist cities - Cracow, was analyzed, using the results of research conducted there in the years 2008-2011.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bauman Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 2000.
  • Bylok F., Problemy metodologiczne badania wartości jako czynnika determinującego zachowania konsumpcyjne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 660, seria: Ekonomiczne Problemy Usług nr 72, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2011.
  • Campbell C., The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism, Alcuin Academics, York 2005.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Featherstone M., Consumer Culture and Postmodernism, Sage Publication Ltd, London 2007.
  • Grabiński T., Borkowski K., Seweryn R., Wilkońska A., Mazanek L., Ruch turystyczny w Krakowie w 2008 roku. Raport końcowy, MOT, Kraków 2008, http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=19949 (29.04.2012).
  • Grabiński T., Borkowski K., Seweryn R., Wilkońska A., Mazanek L., Ruch turystyczny w Krakowie w 2009 roku. Raport końcowy, MOT, Kraków 2009, http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=19949 (29.04.2012).
  • Grabiński T., Borkowski K., Seweryn R., Wilkońska A., Mazanek L., Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku. Raport końcowy, MOT, Kraków 2010, http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=19949 (29.04.2012).
  • Grabiński T., Borkowski K., Seweryn R., Wilkońska A., Mazanek L., Ruch turystyczny w Krakowie w 2011 roku. Raport końcowy, MOT, Kraków 2011, http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=19949 (29.04.2012).
  • Griffin J., Customer Loyalty. How to Earn It, How to Keep It, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 2002.
  • Kotler Ph., Marketing, Rebis, Warszawa 2005.
  • Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka stosowana, PWE, Warszawa 1996.
  • Nowotarska-Romaniak B., Net Promoter Score w badaniach lojalności klientów firm ubezpieczeniowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 660, seria: Ekonomiczne Problemy Usług nr 72, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2011.
  • Reichheld F.F., The One Number You Need to Grow, "Harvard Business Review" 2003, vol. 81, no. 12.
  • Reichheld F.F., The Ultimate Question: Driving Good Profits and True Growth, Harvard Business School Press, Boston 2006.
  • Reichheld F.F., Teal T., Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa firmy, Helion, Gliwice, 2007.
  • Ritson M., Net Promoter Score. Australia 2006, Melbourne Business School, Melbourne 2006.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej 2011, GUS, Warszawa 2011.
  • Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
  • Seweryn R., Konkurencyjność Krakowa na rynku turystycznym w okresie kryzysu (na podstawie wyników badań ruchu turystycznego), [w:] Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym, red. J. Sala, PWE, Warszawa 2010.
  • Seweryn R., Kreowanie wartości dla klienta przez obszar recepcji turystycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
  • Słownik wyrazów bliskoznacznych, red. S. Skorupka, Wiedza Powszechna, Warszawa 1995.
  • Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Tourism Trends for Europe, European Travel Commission, Brussels 2006.
  • Urban W., Siemieniako B., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Zeliaś A., Pawełek B., Wanat S., Metody statystyczne, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.