PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 13--21
Tytuł artykułu

Wykorzystanie CSR w budowaniu przewagi konkurencyjnej przez zagranicznych inwestorów strategicznych. Perspektywa środkowoeuropejskich filii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of CSR by Foreign Strategic Investor for Building Competitive Advantage. Central-Eastern European Subsidiaries' Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczące wykorzystania CSR jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej przez największe przedsiębiorstwa Europy Środkowo- Wschodniej zarządzane przez zagranicznego inwestora strategicznego. Przyjęto, że zagraniczny inwestor strategiczny będzie traktował CSR w sposób bardziej systemowy: spójny z misją i wartościami kultury organizacyjnej oraz łączący poszczególne filie. Jako taka, społeczna odpowiedzialność może być lepiej wykorzystana w procesie budowania przewagi konkurencyjnej i unikalności organizacji. W badanych przedsiębiorstwach CSR jest traktowana strategicznie, ale nie jest wykorzystana do kształtowania unikalności organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of the research of using CSR in building competitive advantage. The largest Central-Eastern European companies managed by the international strategic investor were researched. In the paper it is assumed that international strategic investor treats corporate social responsibility in more systematic way: as consistent with a mission, as well as corporate values, and connecting subsidiaries. As such, social responsibility can be better used in the process of building competitive advantage, as well as the uniqueness of the organization. In the surveyed companies CSR is perceived as an element of the strategy, but it is not used in the organizational uniqueness creation.(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Anam L., Kanon wymagań i kompatybilność - trendy w standaryzacji CSR, [w]: Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2012.
  • Eberhard-Harribey L., Corporate Social Responsibility as a new paradigm in the European policy: How CSR comes to legitimate the European regulation process, "Corporate Governance" 2006, vol. 6.
  • Gasiński T., Pijanowski S., Zarządzanie ryzykiem w procesie zrównoważonego rozwoju biznesu, Zespół ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki 2011.
  • Izak M., Duchowość w organizacji, [w:] Nowe kierunki w zarządzaniu, red. M. Kostera, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Jensen M., Value maximization, stakeholder theory, and the corporate objective function, "Business Ethics Quarterly" 2002, vol. 12.
  • Kampf C., Corporate Social Responsibility. WalMart, Maersk and The Cultural Bounds of representation in corporate web sites, "Corporate Communications" 2007, vol. 12.
  • McCormick D., Spirituality and management, "Journal of Managerial Psychology" 1994, vol. 9.
  • Perrini F., Building European portrait of Corporate Social Responsibility reporting, "European Management Journal", December 2005.
  • Porter M., Kramer M., Creating Shared Value, "Harvard Business Review", January 2011.
  • Porter M., Kramer M, Strategy and society: The link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, "Harvard Business Review", December 2006.
  • Saas J., Characterizing organizational spirituality: An organizational communication culture approach, "Communication Studies" 2000, vol. 51.
  • Sun W., Stewart J., Pollard D., Reframing Corporate Social Responsibility, "Governance and Sustainability" 2010, vol. 1.
  • Wartick S., Rude R., Issues management: Corporate fad or corporate function?, "California Management Review" 1986, vol. 29.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227829

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.