PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 116--125
Tytuł artykułu

Budowanie przewagi konkurencyjnej - studium przypadku firmy Solaris Bus&Coach SA

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Building a Competitive Advantage - a Case Study of Solaris Bus & Coach Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W trakcie rozwoju przedsiębiorstwa zmuszone są do dokonywania różnego rodzaju wyborów w warunkach ograniczeń, presji i szans. Jednym z fundamentalnych obszarów strategicznych wyborów firmy jest określenie przewagi konkurencyjnej. Z punktu widzenia zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju kluczową umiejętnością jest stałe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, co firma robi lepiej od konkurentów. Rozwiązanie tego dylematu stanowi podstawę umiejętności budowania, a następnie utrzymywania przewagi nad konkurentami. Głównym celem artykułu jest próba analizy źródeł oraz sposobów uzyskiwania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Solaris Bus&Coach SA działającej na wymagającym rynku produkcji autobusów zdominowanym przez światowe koncerny.(abstrakt oryginalny)
EN
During the development stages the companies are forced to make choices in all sorts of conditions, restrictions, pressures and opportunities. One of the fundamental areas of strategic choices is to define the competitive advantage. From the perspective of the company's ability to develop an essential skill is a constant search for answers to the question what the company does better than its competitors. The article attempts to analyze the sources, elements and methods of obtaining and maintaining competitive advantage on the example of Solaris Bus & Coach company.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bosakowska J., Pan, Pani i zielony jamnik, "Duży Format", 10.06.2008.
  • Hamel G., Strategy as revolution, "Harvard Business Review", July-August 1996.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Competing for the future, "Harvard Business Review", July-August 1994.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra: strategie przejmowania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Business Press, Warszawa 1999.
  • Hamel G., Prahalad C.K., The core competence of the corporation, "Harvard Business Review", May- -June 1990.
  • Ignacy J., Radomska J., Sołoducho-Pelc L., Wołczek P., Praktyka zarządzania strategicznego. Studia przypadków, UE, Wrocław 2012.
  • Macias J., Nowe koncepcje przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 2008, nr 9.
  • Meyer R., de Witt B., Strategy - Process, Content, Context, International Thompson Business Press, London 1998.
  • Nogalski B., Rybicki J., In search of multidimensional competitive advantage, Report of Management, V Edition Knowledge Management: Information - Human Capital - Creativity, Leon Koźmiński Academy of Entrepreneurship and Management, Warszawa 2000.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  • Porter M.E., Przewaga konkurencyjna: osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227913

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.