PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 240 | 92--105
Tytuł artykułu

Samodzielne studiowanie na uczelni wyższej w świetle poglądów studentów

Autorzy
Warianty tytułu
Independent Studying at a University in Students' Opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Samodzielność jest niezbędnym elementem studiowania. Obejmuje ona takie umiejętności, jak planowanie pracy, znajdywanie właściwych środków i wykonywanie czy kontrolowanie własnej pracy. Samodzielność obejmuje także umiejętność wynajdywania i odkrywania nowych zjawisk. Kwestia samodzielności w studiowaniu i zmiany podejścia do tego zagadnienia podczas kolejnych lat studiów była jednym z obszarów poruszanych w analizowanych badaniach. Wyniki tych analiz wskazują na to, że nastawienie studentów do uczelni i samodzielności w regulowaniu spraw zogniskowanych wokół studiów jest z czasem coraz bardziej negatywne. Rezultaty badań uwydatniły także różnice wewnątrz badanych grup oraz różnorodność prezentowanych postaw w zależności od trybu studiów, wieku, płci czy wykształcenia rodziców respondentów. (abstract oryginalny)
EN
Independent studying is an essential part of the studies. It includes such skills as: planning work, finding appropriate resources, performing work, and controlling one's own work. Independence involves the ability to search for and to discover new phenomena. The independence and change of attitude towards this issue during several years of studying was one of the areas undertaken in the analysis. Results of this analysis indicate that the attitude of students to a university and their autonomy in settling their own affairs become more and more negative. Research results also highlighted the differences within the examined groups and the diversity of attitudes presented, depending on the mode of studies, age, gender or parents' education of the respondents. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
92--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Feldman, K.A., Newcomb T.M., 1994, The Impact of College on Students, Jossey-Bass Publishers, New Brunswick.
  • Hłobił, A., 2009, Dydaktyczne uwarunkowania rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów, Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych, t. 1.
  • Kuh, G.D., Kinzie, J., Schuh, J.H., Whitt, E.J., 2010, Student Success in College: Creating Conditions That Matter, Jossey-Bass Publishers, New York.
  • Leja, K., 2001, Po co uczelni administracja? Forum Akademickie, nr 3.
  • Okoń, W., 1987, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa.
  • Półturzycki, J., 2001, Jak studiować zaocznie - poradnik metodyczny, Wydawnictwo Szkoły Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku, Płock.
  • Scisłowicz S., 1992, Samokształcenie studentów i jego związek z autonomiczną i społeczną aktywnością poznawczą (niepublikowany maszynopis rozprawy doktorskiej), Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny.
  • Słownik języka polskiego, 2007, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Śliwińska, K., 2005, Wizja szkoły wyższej. Kierunki rozwoju procesów dydaktycznych na tle postaw i aspiracji młodzieży akademickiej, w: Gołębiowski, T., Dąbrowski, M., Mierzejewska, B. (red.), Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym. Materiały z ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej 23 czerwca 2005 roku w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wydawnictwo Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa, s. 20-25.
  • Uroda, J., 2011, Raport "Rola serwisu internetowego uczelni wyższej w komunikacji marketingowej", Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
  • Z czytelnictwem nadal źle - raport z badań Biblioteki Narodowej 2011, http://www.bn.org.pl/o-bn.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228039

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.