PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | z. 6 | 85--88
Tytuł artykułu

Break Out Opportunities and Development of Alternatives for the Hungarian Wine Makers and Small Dairy Farms through Direct Selling

Autorzy
Warianty tytułu
Możliwości rozwoju alternatywnych form sprzedaży dla producentów wina i małych gospodarstw mlecznych na Węgrzech przez sprzedaż bezpośrednią
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In recent years the analyses of direct sales has been a very difficult task for our department because of the lack of statistical data. As the domestic small and medium-sized food companies struggle to gain market access we decided to write a study about direct sales. As part of the study Author visited farmers personally and carried out face to face interviews. In this paper it was aimed to focus on introducing the direct selling of Hungarian wine and dairy products and on defining its potential development pathways. Examining the possible development levels, it was established that the certain stages of development do not necessarily mean that a new stage of business results in more success, however the possibilities of selling and options could be expanded. So, before development the managers should consider and map out the new possibilities and impacts. An uncontrolled development or investment, the cost of which has to be paid over several years, could cut off the future evolution of the company. (original abstract)
W artykule podjęto próbę analizy możliwości wprowadzenia sprzedaży bezpośredniej w sektorze produkcji wina i produktów mlecznych na Węgrzech oraz określono potencjalne ścieżki rozwoju tej formy sprzedaży. Stwierdzono, że niekontrolowany rozwój i wieloletnie inwestycje wymagane przy wprowadzaniu zmian, mogą stanowić istotne ograniczenie dla rozwoju firm w zakresie tej formy sprzedaży. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
85--88
Opis fizyczny
Twórcy
  • Research Institute of Agricultural Economics (AKI) in Budapest
Bibliografia
  • Alpári L., Farkas Z., Geönzöl A., Nemes R., Sztankovics K. 2008: Közösségi Bormarketing Stratégia 2009-2013 (Wine Marketing Strategy 2009-2013). Magyar Bormarketing Kht, 144.
  • Ángyán J. 2012: Nemzeti Vidékstratégiai Koncepció - 2020 (Concept of the National Rural Strategic - 2020). Vidékfejlesztési Minisztérium, 31.
  • Juhász A., Györe D., Hamza E., Mácsai É. 2012: A közvetlen értékesítés szerepe és lehetőségei a hazai élelmiszerek piacrajutásában (The role and potential of direct selling in the Hungarian food market). Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, 111 pp.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228091

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.