PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 215--227
Tytuł artykułu

Strategie rozwoju wybranych przedsiębiorstw branży odzieżowej i obuwniczej w okresie kryzysu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development Strategies of Selected Companies in the Clothing and Footwear Sector During the Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie zaprezentowano ogólną charakterystykę oraz aktualne trendy rozwoju firm w branży odzieżowej i obuwniczej. Szczególną uwagę zwrócono na strategie rozwoju czterech wybranych firm realizowanych w okresie koniunktury gospodarczej oraz w okresie kryzysu. Dokonano ich oceny z punktu widzenia skuteczności poprzez pryzmat kondycji finansowej podmiotów oraz poprawy pozycji konkurencyjnej mierzonej wzrostem udziału w rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
In the following paper the general characteristics and trends of development companies in the clothing and footwear sector are presented. Special attention has been paid to the development strategies implemented in four selected companies during a boom in the economy and during the crisis. The effectiveness of strategies have been assessed based on the financial condition of the companies and the improvement of competitive position measured by the increase in market share. Keywords: clothing and footwear(original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Cabaj-Bonicka J., Franczyza w branży odzieżowej i obuwniczej 2011, http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/ 302-franczyza-w-brany-odzieowej-i-obuwniczej-2011.
  • Chwiałkowski T., Raport analityczny NG2, Biuro Maklerskie Bank PBH, 2011. http://www.bm.bph.pl/ komentarze/rekom/ng2_2011.08.02.pdf.
  • Foster R., Kaplan S., Twórcza destrukcja, Galaktyka, Łódź 2003.
  • Gmera K., Vistula kontra Monnari, czyli walka o przetrwanie, http://www.stockwatch.pl/artykuly/post/ 2010/01/31/Vistula-kontra-Monnari-czyli-walka-o-przetrwanie.aspx.
  • http://www.emf-group.eu/.
  • http://www.lpp.com.pl/firma/strategia_i_dystrybucja.
  • http://www.paradisegroup.pl/pl.html.
  • http://www.redan.com.pl/.
  • http://www.royalcollection.pl/.
  • Iwanowska A., Ocena kondycji finansowej wybranych spółek branży odzieżowej i obuwniczej w aspekcie realizowanej strategii rozwoju, praca magisterska napisana pod kierunkiem naukowym dr J. Korpus, SGH, Warszawa 2012.
  • Kazimierczak A., Będzie konsolidacja branży obuwniczej, http://www.parkiet.com/artykul/1065817. html.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa 2004.
  • MONNARI TRADE SA - Strategia przejścia od dynamicznego do zrównoważonego rozwoju w 2009 roku, http://www.monnaritrade.com/_upload/file/komunikaty_prasowe/strategia_10.12.2008. pdf.
  • Raport Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009- -2011, PMR Publications, dział PMR, 2009, http://www.egospodarka.pl/42687,Rynek-odziezy-iobuwia- bedzie-lepiej, 1,39,1.html
  • Rynek odzieży rozdrobniony, ale z dobrymi perspektywami, http://www.pmrpublications.com/pressreleases/ 52/rynek-odziezy-rozdrobniony-ale-z-dobrymi-perspektywami.
  • Rynek rośnie i konsoliduje się, http://www.pmrpublications.com/press-releases/72/rynek-rosnie-ikonsoliduje- sie.
  • Skonsolidowany raport roczny za rok obrotowy 2010, http://www.ng2.pl/pl/2012-02-08-13-24-27.
  • Szymański W., Niestabilność gospodarcza a szanse przedsiębiorstw, Referat na konferencję "Przedsiębiorstwo w warunkach narastającej niestabilności otoczenia", Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, grudzień 2011.
  • Wójcik Fashion Group zapowiada przejęcia na rynku odzieżowym, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/ 521783,wojcik_fashion_group_zapowiada_przejecia_na_rynku_odziezowym.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228277

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.