Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Effect of Brand on Company's Performance on the Example of Selected Companies Listed on the Warsaw Stock Exchange
Języki publikacji
Abstrakty
Pogląd, że silna marka stanowi cenny zasób przedsiębiorstwa, który tworzy jego wartość, jest powszechnie akceptowany. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu siły marki na różnie zdefiniowane wyniki finansowe wybranych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Teoretyczne rozważania na temat wpływu marki na wyniki finansowe przedsiębiorstw znalazły potwierdzenie w badaniach empirycznych. Uzyskane wyniki świadczą, że skala tego wpływu choć statystycznie istotna, jest niewielka.(abstrakt oryginalny)
The notion that a strong brand is a valuable company resource that contributes to its value is commonly accepted. This paper presents results of research on the impact of brand strength on differently defined financial results of selected companies listed on the Warsaw Stock Exchange. Theoretical considerations on the impact of brand strength on financial results of companies were empirically confirmed. The results obtained indicate that the scale of this impact, although statistically significant, is small.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
466--477
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Aaker D., Managing Brand Equity, The Free Press, New York 1991.
- Barth M., Clement M., Foster G., Kasznik R., Brand values and capital market valuation, "Review of Accounting Studies" 1998, 3.
- Conchar M., Crask, M., Zinkhan G., Market valuation models of the effect of advertising and promotional spending: A review and meta-analysis, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2005, vol. 33, no. 4.
- Kerin R., Sethuraman R., Exploring the brand value - shareholder value nexus for consumer goods companies, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1998, vol. 26, no. 4.
- Koller T., Goddart M., Wessels D., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, Hoboken 2005.
- Kotler P., Armstrong G., Principles of Marketing, Prentice Hall, Englewood Hall 1994.
- Lane V., Jacobson R., Stock market reactions to brand extension announcement: The effects of brand attitude and familiarity, "Journal of Marketing" 1995, 59.
- Madden T., Fehle F., Fournier S., Brands matter: An empirical demonstration of the creation of shareholder value through branding, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2006, vol. 34, no. 2.
- Mizik N., Jacobsen R., Talk about Brand Strategy, Harvard Business Review, September 2005.
- Murphy J., Brand Strategy, Prentice Hall, New York 1990.
- "Rzeczpospolita", dodatek "Marki Polskie", 10.12.2009.
- Schultz D., Schultz H., IMC The Next Generation - Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, McGraw-Hill, Boston 2003.
- Srivastava R., Shervani T., Fahey L., Market based assets and shareholder value: A framework for analysis, "Journal of Marketing", January 1998.
- Tobin J., A general equilibrium approach to monetary theory, "Journal of Money, Credit and Banking", February 1969, 1.
- Urbanek G., Marka a wartość dla akcjonariuszy w okresie kryzysu finansowego 2008-2009, "Problemy Zarządzania" 2011a, 1.
- Urbanek G., Marka a zwrot na akcjach w okresie kryzysu, "Zarządzanie Finansami - Inwestycje i Wycena Przedsiębiorstw", Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, kwiecień 2010.
- Urbanek G., Wpływ marki na wartość dla akcjonariuszy na przykładzie wybranych spółek notowanych na WGPW, "Marketing i Rynek" 2011b, 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228347