PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 536--547
Tytuł artykułu

Czynniki sukcesu rynkowego podmiotów agroturystycznych w opinii właścicieli gospodarstw oraz turystów z Podkarpacia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Success Factors on the Market of Agritourism Entities in the Opinion of Farm Owners and Tourists from Podkarpacie
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Agroturystyka, będąc formą wypoczynku akcentującą kontakt turysty ze środowiskiem wiejskim, z gospodarstwem rolnym, zyskuje w Polsce i Europie coraz więcej zwolenników. Ta forma wypoczynku to wartości pozytywne dla turysty, ale także ekonomicznie uzasadnione wartości dla części gospodarstw rolnych, głównie tych, położonych w atrakcyjnym środowisku o specyficznym i oryginalnym krajobrazie i dziedzictwie kulturowym. Agroturystyka to szansa rozwojowa nie tylko dla wiejskich gospodarstw domowych, ale także dla poszczególnych wsi i regionów oraz szansa aktywizacji gospodarczej społeczności wiejskiej. W artykule przedstawiono wyniki badań pierwotnych i wtórnych zrealizowanych na terenie województwa podkarpackiego(abstrakt oryginalny)
EN
Agriturism, being the form of relaxation emphasizing the contact of a tourist with rural environment and farms, gains more and more supporters in Poland and in the rest of Europe. This form of resting has favourable values for tourists, but it also has economically justified values for some farms, mainly these located in attractive environment of specific and original landscape and cultural heritage. Agritourism is not only a chance for the development of rural households, but also for particular villages, regions and a chance for economic activation of rural societies. The paper presents the results of field and desk research realized in the area of Podkarpacie Voivodeship.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Agroturystyka, red. K. Młynarczyk, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2003.
  • Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  • Dębniewska M., Tkaczuk M., Agroturystyka, Wyd. Poltext, Warszawa 1997.
  • Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka. Teoria i zadania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Sobczyk M., Statystyka, Wyd. UMCS, Lublin 2000.
  • Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228773

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.