PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 79 Przegląd wybranych zagadnień rozwoju ekonomiczno-społecznego | 201--210
Tytuł artykułu

Miejsce i rola usług w gospodarce opartej na wiedzy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Place and Role of Services in a Knowledge-Based Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zidentyfikowanie roli, jaką w procesie budowy gospodarki opartej na wiedzy odgrywa sektor usług. Z uwagi na heterogeniczność usług w opracowaniu wydzielone zostaną z sektora usług tzw. usługi wiedzy. Są to te sekcje usługowe, które w największym stopniu determinują tworzenie i rozpowszechnianie wiedzy. Usługi wiedzy są niezbędne do zwiększania stopnia wykorzystania wiedzy i zdynamizowania przechodzenia do gospodarki opartej na wiedzy. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to identify the role in the process of building knowledge-based economy plays the services sector. Transformation of EU economies towards knowledge-based economies is manifested primarily in the creation of new knowledge, the ability to absorb knowledge and its effective use in manufacturing processes. Special role in this process of knowledge services. Poorly developed services knowledge is a barrier in the transition to knowledge-based economy. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • L. Zienkowski: Gospodarka oparta na wiedzy - mit czy rzeczywistość? W: Wiedza a wzrost gospodarczy. Red. L. Zienkowski. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2003, s. 15.
  • A. Giddens: Europe in the Global Age. Polity Press, Cambridge 2007, s. 10.
  • M. Castells: Społeczeństwo sieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 207
  • E. Kwiatkowski: Teoria trzech sektorów gospodarki. PWN, Warszawa 1980
  • B. Andersen, J. Howells, R. Hull, I. Miles, J. Roberts: Knowledge and Innovation in the New Service Economy. Edward Elgar Publishing, Cheltenham 2004, s. 3.
  • M.K. Katouzian: The development of service sector. A new approach. "Oxford Economic Papers" 1970, March, s. 365.
  • Usługi w gospodarce rynkowej. Red. I. Rudawska. PWE, Warszawa 2009, s. 15.
  • S.M. Szukalski: Sektor usług w gospodarce niemieckiej. Hipotezy i empiryczna weryfikacja przekształceń strukturalnych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001, s. 60-61.
  • V. Balaz: Knowledge-intensive business services in transition economies. "Service Industries Journal" 2004, No. 24, s. 83-100.
  • G. Węgrzyn: Innowacyjność w gospodarce opartej na wiedzy. W: Nowe paradygmaty gospodarki przestrzennej. Red. K. Miszczak, Z. Przybyła. Biuletyn PAN, zeszyt 236, Warszawa 2008, s. 195.
  • A.J. Fazlagić: Wiedza jako surowiec w organizacjach usługowych intensywnie wykorzystujących wiedzę. W: Marketing usług profesjonalnych. Tom 6. Usługi bogate w wiedzę. Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, s. 206.
  • R. Nicholls: Przekształcenia w sektorze usług w Polsce w perspektywie europejskiej. W: Transformacja w usługach. Sektor usług w Polsce w latach 1990-1999. Red. K. Rogoziński. Akademia Ekonomiczna, Poznań 2001, s. 14.
  • B. Felix: Employment in High Technology. "Statistics in Focus" 2006, No. 1, s. 7.
  • P. Alajääskö: Main features of the EU-27 services sector. "Statistics in Focus" 2008, No. 78, s. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.