PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 252 Instrumenty zarządzania kosztami i dokonaniami | 180--192
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialności przedsiębiorstw jako źródło szans i przewagi konkurencyjnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Source of Opportunities and Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prowadząc działalność, przedsiębiorstwo musi być świadome swojej odpowiedzialności za wpływ, jaki wywiera na otoczenie. Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w budowaniu przejrzystych i trwałych relacji z interesariuszami, a także ukazanie zmiany podejścia do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w kierunku tworzenia wspólnych wartości społecznych i biznesowych. Zaprezentowano również kierunki rozwoju społecznej odpowiedzialności ze względu na stopień zaangażowania przedsiębiorstwa w realizację idei społecznej odpowiedzialności.(abstrakt oryginalny)
EN
The company has to be aware of its responsibility for the impact that it has on the environment. This article presents the importance of corporate social responsibility to build transparent and lasting relationships with stakeholders. It also shows the change in the approach to corporate social responsibility towards creating common social and business values. In addition, the article depicts the directions of development of corporate social responsibility types taking into consideration the degree of involvement of companies in the implementation of corporate social responsibility idea.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Berman S., Jones T., Wicke A.C., Convergent stakeholders theory, "Academy of Management Review" 1999, vol. 24, no. 2.
  • Bielski I., Innowacje w kreowaniu zdolności konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Rozprawy nr 125, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2007.
  • Carroll A.B., Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct, "Business and Society" 1999, vol. 38, no. 3.
  • Communication from the Commission to the European Parliament, the Council and the European Economic and Social Committee. Implementing the Partnership for Growth and Jobs: Making Europe a Pole of Excellence on Corporate Social Responsibility, COM(2006), Komisja Europejska, Bruksela, s. 2, http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainable-business/documents/corporate-socialresponsibility/ index_en.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229477

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.