PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 252 Instrumenty zarządzania kosztami i dokonaniami | 237--247
Tytuł artykułu

Mapy strategii w procesie implementacji w przedsiębiorstwie systemu pomiaru dokonań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategy Maps in Performance Measurement System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Systemy pomiaru dokonań odgrywają coraz większą rolę w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Mapa strategii jest istotnym elementem procesu wdrożenia systemu pomiaru dokonań do przedsiębiorstwa. Mapa jest spójnym opisem strategii i jej najważniejszych celów z uwypukleniem hierarchii i związków przyczynowo-skutkowych pomiędzy nimi. Mapa powinna przekładać na prosty, czytelny język misję, wizję, wartości oraz cele strategiczne przedsiębiorstwa, tak aby były czytelne dla kluczowych interesariuszy. W niniejszym artykule przedstawiono wykorzystanie map strategii w dwóch systemach pomiaru dokonań: zrównoważonej karcie wyników i pryzmacie dokonań.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays effective management is based on performance measurement system. One of the most important parts of performance measurement system is strategy map. This is a visual framework of organization's strategy. A strategy map links objectives in all defined perspectives of performance measurement system and enables better understanding of the strategy. There were discussed in the paper strategy maps used in balanced scorecard and performance prism.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cokins G., Performance Management Integrating Strategy Execution. Metodologies, Risk, and Analytics, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 2009.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Dopasowanie w biznesie. Jak stosować strategiczną kartę wyników, GWP, Gdańsk 2011a.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Mapy strategii w biznesie. Jak przełożyć wartości na mierzalne wyniki, GWP, Gdańsk 2011b.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategie na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Kowalewski M., Systemy pomiaru dokonań przedsiębiorstwa, [w:] E. Nowak (red.), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa, CeDeWu, Warszawa 2012 [w druku].
  • Neely A., Adams Ch., Kennerley M., The Performance Prism: The Scorecard for Measuring and Managing Business Success, Financial Times/Prentince Hall, 2002.
  • Neely A., Adams Ch., Kennerley M., Performance measurement framework: A review, [w:] Business Performance Measurement Unifying Theory and Integrating Practice, Second Edition, Edited by Nelly A., Cambridge University Press, 2007.
  • Paladino B., Five Key Principles of Corporate Performance Management, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 2007.
  • Pfeffer J., Sutton R.I., Wiedza a działanie. Przeszkody w wykorzystywaniu zasobów wiedzy w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Simons R., Performing Measurement & Control Systems for Implementing Strategy, Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, 2000.
  • Slizyte A., Bakanauskiene I., Designing performance measurement system in organization, Management of Organizations: Systematic Research, 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229487

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.