PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 | 222--230
Tytuł artykułu

Public relations w szkole wyższej

Warianty tytułu
Public Relations in Academic Institutions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz większa złożoność relacji występujących pomiędzy instytucją akademicką a środowiskiem jej funkcjonowania oraz konieczność efektywnego zarządzania tymi relacjami i poprawiania ich jakości, powoduje wzrost znaczenia public relations (PR) w polityce współczesnych uczelni. Celem artykułu jest przedstawienie najważniejszych uwarunkowań działalności public relations polskich uczelni oraz motywów podejmowania przez szkoły wyższe aktywności z obszaru budowania relacji z otoczeniem, na tle głównych tendencji i problemów występujących zarówno w systemie szkolnictwa wyższego, jak i w jego szeroko rozumianym środowisku. (abstrakt oryginalny)
EN
Among modern academic institutions, irrespective of their type and profile, an interest in public relations is noticeably increasing. Academic institutions tend to treat PR more like a public communications specialty, and not merely a function of marketing management. Public Relations, as a process of effective and successful management of confidence in relations between the academic institutions and their environment, become an essential element in the implementation of their strategy of engaging in a dialogue with external stakeholders. The growing complexity of the relations existing between the academic institution and the environment in which it functions, as well as the necessity to effectively manage its relations and improve their quality, increases the significance of Public Relations within the policy of the institution, and redefines its directions, functions and character. The purpose of this article is to present the most vital conditions related to Public Relations established by Polish academic institutions, and the motives which are the reason why these institutions become more active in building relations with their environment, in light of the major trends and problems existing in both the system of higher education and its environment in the broad sense. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
222--230
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
  • 1. Iwankiewicz-Rak B., (2004), Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą, [w:] Nowaczyk G., Kolasiński M. (red.), Marketing szkół wyższych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.
  • 2. Jabłecka J., (2002), Zmiany społecznych i kulturowych uwarunkowań życia akademickiego i uprawiania nauki w uniwersytetach. Przykład Europy i USA, [w:] Kreowanie nowego. Książka dedykowana Stefanowi Kwiatkowskiemu z okazji 40-lecia pracy naukowej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • 3. Sutz J., (1997), The New Role of the University in the Productive Sektor, [w:] Etzkowitz H., Leydesdorff L. (red.), Universities and the Global Knowledge Economy. A Triple Helix of University - Industry - Government Relations, Cassell Academic, London.
  • 4. Szapiro T., (2006), Ryzyko i szansa konkurencji edukacyjnej, [w:] Dietl J., Sapijaszka Z. (red.), Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej, Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Łódź.
  • 5. Wnuk-Lipińska E., (1996), Innowacyjność i konserwatyzm. Uczelnie polskie w procesie przemian społecznych, Instytut Studiów Politycznych PAN, Warszawa.
  • 6. Wójcicka M., (2006), Wartości akademickie a konkurencyjność współdziałania, [w:] Dietl J., Sapijaszka Z. (red.), Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej, Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, Łódź.
  • 1. Hope E., (2009), PR uczelni, kreowanie tożsamości wizualnej, http://www.epr.pl/pr-uczelni-kreowanie-tozsamosci-wizualnej,teoria-pr,1185,2.html, [dostęp: 12 lutego 2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.