PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 265 Orientacja na wyniki we współczesnej gospodarce | 31--39
Tytuł artykułu

Przegląd zarządzania a orientacja na wyniki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management Review vs. Results Orientation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przegląd zarządzania jest jednym z najistotniejszych mechanizmów ciągłego doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania. Jest to systematycznie organizowane spotkanie kierownictwa organizacji, podczas którego dokonuje się oceny stanu funkcjonowania systemu zarządzania. Wymagania normatywne dotyczące przeglądu szczegółowo określają zakres informacji, które powinny być przedmiotem analiz podczas takiego spotkania. Poza tymi wymaganiami istnieje wiele czynników, które wpływają na jakość przeglądu oraz przesądzają o tym, czy w praktyce przegląd jest skutecznym mechanizmem doskonalenia organizacji zorientowanej na wyniki. W artykule przedstawiono problematykę zapewnienia skuteczności przeglądu zarządzania w świetle wyników badań przeprowadzonych wśród polskich organizacji oraz doświadczeń praktycznych i obserwacji autora.(abstrakt oryginalny)
EN
Management review is one of the most important mechanisms of quality management systems improvement. The review is a systematic top management meeting, which is organized to ensure management system continuing suitability, adequacy and effectiveness. There are a lot of requirements for management review in ISO 9001 standard. Apart from that there are other factors affecting management review quality and determining its effectiveness. One on them is the preparation of suitable input data. This article presents some review quality factors which are the results of experiences of management systems maintenance and improvement.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Borys T., Rogala P., Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2011.
  • Kleniewski A., Przegląd zarządzania a wartość dodana, "Problemy Jakości" 2010a, nr 12.
  • Kleniewski A., Utrzymanie systemu a wartość dodana, "Problemy Jakości" 2010b, nr 7.
  • Kowalczyk J., Doskonalenie zarządzania organizacją, "Problemy Jakości" 2010, nr 3.
  • PN-EN ISO 9000:2006, System zarządzania jakością - podstawy i terminologia, PKN, Warszawa 2006.
  • PN-EN ISO 9001:2009, Systemy zarządzania Jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2009.
  • PN-EN ISO 9004:2010 Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, PKN, Warszawa 2010.
  • PN-N-18004:2001, Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Wytyczne, PKN, Warszawa 2001.
  • Szkiel A., Wykorzystanie technik i narzędzi doskonalenia systemów zarządzania jakością przez organizacje w łańcuchu żywnościowym, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
  • Ścierski J., Doskonalenie systemów zarządzania w małych firmach, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji, t. I, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229757

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.