PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 265 Orientacja na wyniki we współczesnej gospodarce | 308--318
Tytuł artykułu

Kierunki rozwoju raportowania wewnętrznego przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Directions of Changes and Development of Internal Report Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę identyfikacji kierunków i obszarów związanych z uzupełnieniem systemu raportowania w przedsiębiorstwach. Z uwagi na malejące znaczenie raportów finansowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem organizacje zmuszone są do rozszerzania i indywidualizowania systemu raportowania. Zmiany w systemie raportowania powinny jednak być dyktowane potrzebami informacyjnymi, a przede wszystkim wiązać się z uzupełnieniem luki informacyjnej istniejącego systemu raportowania w przedsiębiorstwach.(abstrakt oryginalny)
EN
This papar tries to identify directions and areas in an internal reporting. The meaning of financial reporting is still diminishing and companies are forced to extend it beyond financial borders. All changes should be driven by information needs to reduce information gap.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Australian Guiding Principles on Extended Performance Management. A Guide to Better Managing, Measuring and Reporting Knowledge Intensive Organizational Resources, Society For Knowledge Economics, Melbourne 2005.
  • Barney J.B., Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, no. 1.
  • Boedker C., Mouritsen J., Guthrie J., Enhanced business reporting: International trends and possible Policy directions, "Journal of Human Resource Costing & Accounting" 2008, vol. 12, no. 1.
  • Bray M., New Directions in Business Performance Reporting, Communications and Assurance, The Institute of Chartered Accountants in Australia, KPMG, 2002.
  • Catlett G.R., Olson N. O., Accounting for Goodwill, "Accounting Research Study" 10, American Institute of Certified Accountants, New York 1968.
  • Diefenbach T., Intangible resources: A categorical system of knowledge and other intangible assets, "Journal of Intellectual Capital" 2006, vol. 7, no. 3.
  • Felton R.F., Fritz P. K., The view from the boardroom, "The McKinsey Quarterly" 2005, special edition: Value and performance.
  • Grant R.M., The resource-based theory of competitive advantage: Implications for strategy formulation, California Management Review, Spring 1991, vol. 33, no. 33.
  • Hatch N.W., Human capital and learning as a source of sustainable competitive advantage, "Strategic Management Journal" 2004, vol. 25.
  • Hofer C., Schendel D., Strategy Formulation: Analytical Concepts, West Publishing, St. Paul MN 1978.
  • Ignatowski R., Prawie wszystko o wartości firmy, "Ekspert. Rachunkowość i Finanse" 1994, nr 1-94.
  • Lev B., Zarowin P., The Boundaries of Financial Reporting and How to Extend Them, Measuring Intangible Assets, OECD, 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229949

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.