PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 239 | 112--125
Tytuł artykułu

Informacja geoprzestrzenna jako dobro komplementarne dające przewagę na rynku

Warianty tytułu
Geospatial Information as a Complementary Good for the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Informacja geoprzestrzenna (geodane) to nowy typ danych mających wysoką wartość ekonomiczną. Mianem informacji przestrzennej określa się typ informacji dotyczący obiektu bądź zjawiska, opisujących ich lokalizację względem powierzchni Ziemi. W niniejszym artykule zdefiniowano model wymiany informacji geoprzestrzennej usprawniający jej wykorzystanie w przedsiębiorstwie. Zaprezentowano także trzy praktyczne studia przypadku wykorzystania utworzonego modelu z uwzględnieniem dostępnych geodanych. (abstrakt oryginalny)
EN
Geospatial information is a new source of data of high economic value. The paper presents a new model of geo-information exchange among geo-data resources and enterprise systems. Three practical applications of this model (case studies) are analyzed across the text. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
112--125
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • System Informacji Przestrzennej Poznań, http://www.city.poznan.pl/mapa_geopoz [dostęp: 20.05.2012].
  • Portal geoinformacyjny Gisplay, http://www.gisplay.pl [dostęp: 20.05.2012].
  • Zumi, http://zumi.pl [dostęp: 20.05.2012].
  • Allegro, http://allegro.pl [dostęp: 20.05.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.