PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Systemy wspomagania organizacji SWO 2012 | 130--140
Tytuł artykułu

Wymiary wiarygodności a ufne zachowania w temporalnych zespołach projektowych - w kontakcie bezpośrednim i w środowisku wirtualnym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest określenie, jak aspekty wiarygodności wpływają na ufne zachowanie związane z dzieleniem się wiedzą w temporalnym zespole projektowym. Badania w tym obszarze mogłyby pomóc zrozumieć lepiej praktykom HRM ich funkcjonowanie oraz zasady selekcji ich członków. W badaniu empirycznym wykorzystane zostaną badania korelacyjne dla identyfikacji związków pomiędzy wymiarami wiarygodności a ufnymi zachowaniami w dwóch różnych kontekstach pracy zespołu projektowego: "face to face" oraz wirtualnej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Bailey S., Cohen D.: What Makes Teams Work: Group Effectiveness Research from the Shop Floor to the Executive Suite. "Journal of Management" 1997, Vol. 23(3).
  • Bredin K., Soderland J.: Human Recources Management in Project-Based Organizations. The HR Quadriad Framework. Palgrave Macmillan, Hampshire 2011.
  • Bugdol M.: Wymiary i problemy zarządzania organizacją opartą na zaufaniu. Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2010.
  • Butler J.K.: Toward Understanding and Measuring Conditions of Trust: Evolution of Conditions of Trust Inventory. "Journal of Management" 1991, Vol. 17, No. 3.
  • Cohen S.G., and Bailey D.E.: What Makes Teams Work: Group Effectiveness Research from the Shop Floor to the Executive Suite. "Journal of Management" 1997, Vol. 23(3).
  • Coloquitt J.A., LePine J.A., Zapata C.P., Wild R.E.: Trust in Typical and High-reliability Contexts: Building and Reacting to Trust Among Firefigters, Vol. 54, No. 5, 2011.
  • Costa A.C., Roe R.A., TeillieuT.: Trust Within Teams: The Relation with Perfomance Effectiveness. European "Journal of Work and Organitional Psychology" 2011, Vol. 10, No. 3.
  • Davenport T.: Zarządzanie pracownikami wiedzy. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  • Davenport T., Prusak L.: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. MA, Harvard Business School Press, Harvard 1998.
  • George M.L., Works J., Watson-Hemphill K.: Fast Innovation - Achieving Superior, Differentation, Speed to Market, and Increased Profitability. McGraw-Hill, New York 2005.
  • Dirks K.T., Ferrin D.L.: The Role of Trust in Organizational Settings. "Organization Science" 2001, Vol. 12, No. 4.
  • Fukuyama F.: Trust. The Social Virtues and the Creation of Prosperity. A Free Press Paperbacks Book, New York 1995.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.: Trust Management in Virtual Work Environments: A Human Factors Perspective. CRC Press Taylor & Francis Group, New York 2008.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.: Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
  • Hardin R.: Trust and Trustworthiness. Russel Sage Foundation, New York 2002.
  • Hardin R.: Zaufanie i społeczeństwo. W: Socjologia codzienności. Red. P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska. Znak, Kraków 2008.
  • Harris C.I., Beyerlein M.M.: Team-based Organization Creating an Environment for Team Success. W: International Handbook of Organizational Teamwork and Cooperative Working. red. M.A. west, D. Tjosvold and K.G. Smith. John Wiley & Sons Inc. Hoboken, New York 2003.
  • Hollenbeck J.R., Beersma B., Schouten M.E.: Beyond Team Types and Taxonomies: a Dimensional Scaling Conceptualization for Team Description 2012, Vol. 37, No. 1.
  • Kogut B., Zander U.: Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities and the Replication of Technology. "Organization Science" 1992, Vol. 3(3).
  • Kouzes J.M., Posner B.Z.: Credibility: How Leaders Gain and lose It, Why People Demand It San Francisco. Jossey-Bass, 2011.
  • Levin D.Z., Cross R.: The Strength of Weak Ties You Can Trust: The Mediating Role of Trust in Effective Knowledge Transfer. "Management Science" 2004, Vol. 50(11).
  • Lichtarski J.M.: Specyfika doboru pracowników do struktur zadaniowych w teorii i praktyce. "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2007, nr 6.
  • Marcisz A.: Istota zaufania i jego pomiar. "Prakseologia" 2003, Vol. 143.
  • Mayer R.C., Davis J.H., Schoorman D.: An Integrative Model of Organizational Trust. "Academy of Management Journal" 1995, Vol. 20(3).
  • Mayerson D., Weick K.E., Kramer R.M.: Swift Trust and Temporary Groups. W: R.M. Kramer: Organizational Trust. Oxford University Press, New York 2006.
  • nahapiet J., Ghoshal S.: Social Capital, Intellectual Capital, and the organizational Advantage. "Academy of Management Review" Vol. 23(2).
  • Nooteboom B.: Trust. Forms, Foundations, Functions, Failures and Figures. Eward Elgar, Cheltenham 2002.
  • Nonaka I.: The Knowledge-creating Company. "Harvard Business Review" 1991, November-December.
  • Thompsom L.L.: Making the Team. A Guide for Managers. Pearson, Boston 2011.
  • Sankowska A.: Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna. Difin, Warszawa 2011.
  • Sprenger R.K.: Zaufanie
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230717

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.