PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 93 Współczesna gospodarka - wyzwania, dylematy perspektywy rozwoju | 42--52
Tytuł artykułu

Racjonalność wyborów konsumentów na przykładzie branży ślubnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Rationality of Consumers Choice on the Example of Wedding Branch
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem głównym artykułu jest określenie, czy przyszłe panny młode podejmują racjonalne decyzje w zakresie zakupu sukni ślubnej. Składają się na niego cele szczegółowe: identyfikacja i charakterystyka zachowań przyszłych panien młodych w zakresie zakupu sukni ślubnej, określenie sytuacji w branży ślubnej oraz wskazanie determinant wpływających na wybór sukni. Celem empirycznym jest określenie możliwości wykorzystania wyników badań do optymalizacji strategii marketingowych salonów mody ślubnej. Mimo obiegowej opinii przewiduje się, że konsumenci dokonują racjonalnych wyborów w branży ślubnej. Dla realizacji wskazanych celów oraz weryfikacji hipotezy wykorzystano literaturę naukową, zasoby internetowe i przeprowadzono badania z wykorzystaniem metody ankietowej. (fragment tekstu)
EN
Consumer behaviour and rationality of behaviour are becoming more and more frequently touched topic. There is an opinion that consumers behave irrational when making decisions in bridal sector. However conducted researches indicate on unreal of this statement. Researches confirmed appearance of factors important for making decisions in choosing wedding dress. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bajdak A.: Preferencje nabywców instytucjonalnych - metody badania. AE, Katowice 2005.
  • Dane statystyczne - raport z 2008 roku. http://www.branzaslubna.pl/slubwlodzi/content/ view/58/95/.
  • Falkowski A., Tyszka T.: Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk 2009. http://www.fashionfromspain.com/staticFiles/Modanupcial_en_7427_.pdf.
  • Michalin M., Pisarczyk B., Mruk H.: Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym. http://books.google.pl/books?id=37_fgDJUFosC&pg=PA61&lpg=PA61&dq=dob %C3%B3r+jednostek+wygodnych+metoda+doboru&source=bl&ots=OobO4N0Ky -&sig=g_dEB-fD_AbHatL7yYLf7ba4Za0&hl=pl&ei=3vaRTITMKuikOOH99O8H &sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5&ved=0CCMQ6AEwBA
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.