PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 92 Ewolucja funkcji małych miast w Polsce | 190--202
Tytuł artykułu

Ewolucja funkcji handlowej małych miast pod wpływem zmian zachodzących w zewnętrznych strefach aglomeracji miejskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Evolution of the Commercial Functions of Small Towns under the Influence of Changes in the Outer Urban Areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono przykłady projektów rewitalizacji opartych na formule nowoczesnych centrów handlowych, realizowanych w małych miastach w województwie śląskim, które są przykładem ewolucji funkcji handlowej małych miast w Polsce.(fragment tekstu)
EN
In the years we can observe dynamic extension of trade centers located in both: the city centers and downtown's. This is a result of feedback between the change of consumers' needs and behaviors and new possibilities in trade. Consumers are more and more concerned about the convenience of shopping and want to take advantage of promotion, many events and special atmosphere of trade centre. For those reasons the suitable location of trade centre is needed, good accessibility and proper identity system. Revitalization of postindustrial urban areas in Poland cities changes and redefines the urban landscape. The process is multidimensional: material, functional, spatial symbolic and above all social. New urban landscape of revitalized areas there is a place of trade centers and shopping centers. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Domański B.: Restrukturyzacja terenów poprzemysłowych w miastach, W: Rewitalizacja, rehabilitacja, restrukturyzacja. Odnowa miast. Red. Z. Ziobrowski, D. Ptaszycka- Jackowska, A. Rębowska. Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Kraków 2000.
  • Domański T.: Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa 2005.
  • Gachowski M.: Kwestia celowości i istnienia centrum miasta w warunkach transformacji społeczno-urbanistycznej. W: Przemiany struktury przestrzennej miast w sferze funkcjonalnej i społecznej. Red. J. Słodczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004.
  • Handel i urbanistyka. Seria "Opracowania i Materiały", nr 57, IHW, Warszawa 1987.
  • Heffner K.: Zmiany roli i kierunków rozwoju małych miast w strefach metropolitalnych. W: Ośrodki lokalne w strefie oddziaływania wielkich miast. Red. K. Heffner, T. Marszał. Biuletyn KPZK PAN, z. 238, Warszawa 2008.
  • Impact of Large Foodstores on Market Towns and District Centres. London 1994.
  • Makowski G.: Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego. Wydawnictwo TRIO, Warszawa 2003.
  • Maleszyk E.: Ośrodki handlowe w Polsce - uwarunkowania i kierunki rozwoju. IRWIK, Warszawa 2000.
  • Maleszyk E.: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań rok 2000. IRWIK, Warszawa 2001.
  • Mańkowska-Dudek S.: Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie. W: Nowe przestrzenie w mieście, ich organizacja i funkcje. Red. I. Jażdżewska. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
  • Mruk H., Pilarczyk B.: Przesłanki rozwoju miejskich centrów handlowych. Materiały konferencyjne, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2001.
  • Otto A.: Galerie handlowe nie muszą zabijać miast. International Council of Shopping Centers Project, Barcelona 2009.
  • Pawlak M.: Od pierwszej do czwartej generacji. "Home & Market" 2003, nr 3.
  • Pawlak M.: Prestiż inwestora, dobra lokalizacja, dobór najemców. Wywiad z Yoramem Reshefem, twórcą Galerii Mokotów. "Home & Market" 2003, nr 3.
  • Pawlak M.: Centra handlowe w Polsce. Od pierwszej do czwartej generacji. "Home & Market" marzec 2004.
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H.: Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. PWE, Warszawa 2001.
  • Pokorska B., Maleszyk E.: Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. PWE, Warszawa 2002.
  • Pokorska B., Maleszyk E.: Integracja przedsiębiorstw handlowych a procesy konkurencji. PWE, Warszawa 2006.
  • Raport "Real Estate Review Poland". Colliers International, mid-year, 2009.
  • Słomińska B.: Wybrane instrumenty stymulowania rozwoju handlu w skali lokalnej. IRWiK, "Marketing i Rynek" 2002, 1.
  • Speakman L.: Po pierwsze lokalizacja. "Home & Market" 2003, nr 3.
  • Speakman L.: Jak zaplanować dobre centrum handlowe. "Home & Market" 2004, nr 3.
  • Śmigielska G.: Oferta usługowa handlu. W: Handel detaliczny, funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Red. J. Szumilak. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Twardzik M.: Zmiany funkcji handlowej małych miast województwa śląskiego. W: Funkcja usługowa małych miast. Red. T. Marszał. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.
  • Zipser W.: Oddziaływanie wrocławskich hipermarketów na klientów - mieszkańców Dolnego Śląska. W: Wybrane wyniki badań nad miejską siecią osadniczą Dolnego Śląska. Red. E. Bagiński. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2004.
  • Zipser W.: Usługi wielkopowierzchniowe a zachowania przestrzenne mieszkańców dużych miast (na podstawie wrocławskich obserwacji). W: Przemiany przestrzeni miast i stref podmiejskich. Red. R. Klimek, J. Słodczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171231115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.