PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1989 | nr 314 | 21--33
Tytuł artykułu

Postępowanie decyzyjne i reakcje podecyzyjne konsumenta na rynku

Warianty tytułu
Decision Procedure and Post-Decision Reactions of Consumers in the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono istotę i rodzaje decyzji podejmowanych przez konsumenta na rynku oraz analizę procesu decyzyjnego konsumenta. Omówiono reakcje podecyzyjne konsumenta
EN
Decision making is one of the most important actions of a consumer, repeated regularly. It consisis in the choice of a definite method from among the set of possible actions. The essence and sorts of decisions taken in the market by a consumer are presented. The analysis of the process of decision making is carried out. Special attention is drawn to the decisions made under the conditions of risk and doubt. In the case of risk consumers choose the strategy of maximal, subjectively expected usability while under the conditions of doubt - that of the maximal profit and minimal loss. The paper ends in the deliberations on the essence and methods of reducing the cognitive discordance which occurs as a post-decision reaction of a consumer. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Aronson E., Człowiek - istota społeczna, PWN, Warszawa 1978.
  • Głowacki R., Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1977.
  • Głowacki R., Kramer J,, Żabiński L., Analiza rynku, PWE, Warszawa 1981.
  • Kołodziejek B., Kształtowanie konsumpcji indywidualnej, PWE, Warszawa 1980.
  • Kotler P., Marketing Management: Analysis, Planning and Control, Prentice Hall. Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1972.
  • Kozielecki J., Czynność podejmowania decyzji, w: T. Tomaszewski (red.), Psychologia, PWN, Warszawa 1977.
  • Malewski A., Rozdźwięk między uznawanymi przekonaniami i jego konsekwencje, "Studia Socjologiczne" 1961, nr 1.
  • Malewski A., Negatywny i pozytywny obraz własnej osoby a proces po-dojmowania decyzji, "Studia Socjologiczne" 1962, nr 2.
  • Malhomme A., Czynniki poznawcze w postawach nabywców, "Handel Wewnętrzny" 1975, nr 4.
  • Moore P.G., Ryzyko w podejmowaniu decyzji, PWE, Warszawa 1975.
  • Ossowska M., Uwagi o pojęciu dysonansu poznawczego u L. Festingera, "Studia Socjologiczne" 1962, nr 1.
  • Sadowski W., Decyzje i prognozy, PWE, Warszawa 1977.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171231347

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.